fredag 21 augusti 2009

Ressällskap

Den här veckan har jag ägnat mig åt jobb och läsning. Lägenheten är halvtom och flytthögarna som är kvar har jag inte orkat bry mig om. Men det blir nog ett ryck ikväll för imorgon ska jag packa bilen och köra ner igen.

Eftersom det är så vansinnigt tråkigt att köra 5,5 timmar i sträck brukar jag försöka roa mig (och hålla mig vaken!) med ljudböcker. Det måste vara något lättsamt och lite kul, det funkar inte med tunga luntor med invecklade historier. Och inte barnböcker tydligen, i alla fall inte när Allan Edwall läser Alice i Underlandet. När jag testade den höll jag på riktigt på att somna efter 40 minuters körning. Inget bra.



Förra hemresan, i måndags, lyssnade jag på Marian Keyes "Å andra sidan", en kul och lättsmält bok med en typisk "chick lit" story. Och eftersom den här boken är 18 timmar lång så jag ser jag fram emot att ha sällskap av den även imorgon.

5 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

Jag och sambon har lyssnat på gamla "På minuten" i bilen på sistone. Då är det ingen risk att man somnar! Däremot kan det hända att man skrattar så man gråter och får svårt att se vart man kör, men den risken tar vi :)

Fröken Fräken sa...

Jag rekommenderar "Tordyveln flyger i skymningen" Och jag är väl medveten om att jag tekniskt sett är för gammal för en ungdomsbok, men den är ju sååå bra. Och påminner mig om när jag var en något mindre Fröken Fräken och lyssnade när den gick som sommarföljetong i radio när jag var i farmor och farfars stuga. Och allt var bara härligt, somrigt och tryggt. Och mamma fanns bara en hojtning bort. Och inga mor-eller farföräldrar hade fått för sig att bosätta sig i himlen.

Monkan sa...

Ljudbok verkar smidigt, men det är nog viktigt vem som läser upp.

Fina tyger du har köpt, det ska bli spännande att se vad du ska göra med dem. Rött och turkost är verkligen fint ihop. Jag har aldrig beställt tyger på webben, måste nog ta och kika in på Sydrömmar. Nämen, har du köpt band ;-)

jojo sa...

Nu har jag också shoppat lite hos Frau Tulpe! Blev kär i allt som fanns inne i affären men höll ändå i mina Euro... Får ju tacka för tipset.

Jo sa...

Ljudböcker är perfekt som resesällskap! Vi lyssnade på Marian Keyes "på sängkanten" i höstas, inte så pjåkig den heller! :)

Vi kunde haft nytta av en ljudbok i fredags, då vi åkte mer än halvvägs till rucklet, bara för att inse att båtnycklarna var kvar hemma och fick vända igen. Sju timmar i bilen åt h-e!
Förvisso fick vi en trevlig helg i Gbg för en gångs skull, men det var ju inte riktigt vad vi planerade... Lite loppisar hann vi dock med, och det är ju alltid kul!