onsdag 16 februari 2011

Nålbok







När jag fick syn på den här blev jag totalt inspirerad. Jag kände direkt att jag måste göra en likadan!

Så, i söndags när kalasandet var avklarat och mörkret började falla över byn satte vi oss och pysslade, syster och jag. Medan hon visade mig hur man tovar ullbollar broderade jag på nålboken.



Igår kväll blev den klar och hädanefter kommer mina nålar för all framtid att förvaras på ett mycket värdigt sätt. Tiden då de satt fastnålade på ett skrynkligt kolapapper är för alltid förbi.

7 kommentarer:

Jo sa...

Oj, så fin och vad smart! Det är filt, antar jag?

Slow-Eva sa...

Men, åh så sött! Nu blev JAG inspirerad :)

Det lät inte som dumt kalas-fika som ni hade.

Och ja... lite annorlunda upplevelse som vuxen att kryssa.

Petra / Popetotrora sa...

Oh, så söt!! Jag blir sugen på en likadan till mig själv.
Och vilken perfekt present det skulle va till någon som syr och pysslar. :-)

Och du, klart att du ska prova göra porslinssmycket! Jättelätt och snabbt! Och fint blev det, om jag får säga det själv. :-)

kavallinskan sa...

Vilken söt nålbok!

Kiiromi sa...

Me vad fin, vad duktig du är. Klart att du kan pyssla med blommor också :)

/Mia

Sanna sa...

Åhh vilken underbar skapelse! Hur fin och inspirerande som helst! =)

Ha en fortsatt fin lördag!
Kraaaaam
Sanna

Monkan sa...

Men så underbar!!! En liten bok måste jag ju ha till tovningsnålarna jag köpte idag.

Varför skippa kolapappret? Det går väl utmärkt att sy fast i boken det också ;)