måndag 28 mars 2011

Have a seat



Åh, nä alltså, nu är jag så ivrig så nu visar jag mitt senaste pysselprojekt trots att det är världens suddigaste bild!

Igår satt jag uppe till mitt i natten och sydde klart ett kuddfodral som jag finurlat på ett litet tag. För då kom jag äntligen på att jag skulle använda det blå-vitrandiga tyget, den röda stolen har som sagt legat "färdigbroderad" ett tag och bara väntat på slutmontering.

Det enda jag är lite osäker på är bollfransen. Vilket är knäppt, för det var just den jag ville använda från början. Men nu undrar jag om det inte blir lite för mycket? Man kan ju klippa av bollarna...fast då blir det förstås ett jädra dyrt, vitt, enkelt kantband...(att sprätta upp skiten kommer inte på tal!).



Hur som helst, jag gillar min stolskudde! :-)

11 kommentarer:

E.R.R.Y sa...

Åh, så söt! Jag tycker att bollfransen passar perfekt.

Fröken Pimpinett sa...

Söt kudde och bollfransen är ljuvlig tycker jag!

Loppan Lorum sa...

Nejnejnej, inte klippa! Den är ju hur fin som helst!

Unknown sa...

sååå fin, och bollfransen är ju"pricken över iet"......

Ulle sa...

Absolut INTE klippa!!!!
Kudden är underbar!!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Jättesöt kudde, gillar verkligen broderiet. Och bollfransen blev en rolig detalj.

Ha det gott!

Sanna sa...

Supersött! <3

Petra / Popetotrora sa...

Så galet söt!! Det sötaste på hela kudden är nog den lilla svarta fågeln. :-)

Fröken Fräken sa...

Jag tycker att the bollfrans is here to stay. Lyfter liksom fram det fina broderietirrat på det där sätet. Jag känner mig fas!
Och det var då för väl att du kom till rätta igen efter att ha varit ute och irrat. Själv väntar jag på att återvända från förkylningsdimman som lagt sig över mitt huvud. För egentligen är jag ju grymt pysselsugen!

Lotten sa...

Underbar kudde! Klart att bollfransen skall vara kvar...

Malin på pastill.nu sa...

Men gud så söt! Bollfransen SKA vara kvar, så är det bara :-)