torsdag 13 september 2012

Etui

Vi fortsätter lite till på Londontemat tycker jag. Eller kanske snarare temat resor.
I vanliga fall brukar jag ju vara extremt dålig på att blogga om mina resor.
Men det kan väl vara på tiden att bryta den trenden?

Jag vill ju gärna ha lite ordning på pass och biljetter när jag reser. För jag vet inte hur många gånger på flygplatsen man måste hala upp det där passet. Eller biljetten. Eller passet och biljetten.

Och det funkar ju inte riktigt att bara vika ihop biljetten och stoppa den i passet.
För då blir den ju knögglig.
Och då kanske man inte får följa med planet?!? ...tänker jag...

Men så strax innan Londonresan fick jag en alldeles brilliant idé.
Och så satte jag mig ner vid symaskinen och sydde mig ett alldeles eget biljett- & passetui.
Och jag var så vansinnigt nöjd att jag halade fram det minst femton gånger i onödan. För på Kastrup var tydligen ingen ett dugg intresserad av att kolla biljetten!

Men ändå, vi var redo, jag och mitt etui! :)

8 kommentarer:

HannasHörna sa...

Bra ide'! Jättefint... Kram

Tyg och otyg sa...

Fint! Och vad roligt, jag tror jag har båda de där tygerna som syns på översta bilden jag också.

Emma sa...

Superfint och praktiskt! sjukt snygga tyger (för att låta som en fjortis:)

Fröken Foto sa...

;) Typiskt *ler* men du var i alla fall redo, och på ett snyggt sätt också.

ha en fin fredag.

kram kram Malin

Petra / Popetotrora sa...

Tjusigt! Jag har gjort ett liknande som vi ha rnär vi reser (för det blir ju inte dirket mindre pass och biljetter att hålla reda på när det är massa barn med i bilden...).

Det där tyget är verkligen fint! Jag har samma fast i grönt.

annas alster sa...

Åååh så fint och fiffigt!

Monkan sa...

Åh London, såååå länge sen jag var där, typ -98. Nittonhundratalet. Härligt att se alla dina Londonska bilder.

Kanonfint passfodral, ser avancerat ut med alla facken. Och jag tror du måste ut och resa lite till, så att du får visa upp det :)

Anonym sa...

Gud så sött, en jättebra idé! :)