måndag 22 april 2013

Berlin och dagboken



 Så som det ser ut på mitt vardagsrumsgolv efter att bebisen somnat...

Nä, jag tänker inte gå på om hur länge sen det var jag bloggade, och inte heller beklaga mig över tidsbrist, bristande ork eller trötthet. Jag struntar i det, för det är som det är för oss alla. 

Istället tänker jag bejaka detta plötsliga sug jag fick efter att skriva ett blogginlägg.

Spontant klickade jag på rubriken "Berlin" bland mina kategorier. Förmodligen var det för att vi snart ska åka dit igen.

Och jag insåg när jag läste mina tidigare inlägg om Berlin, att de, tillsammans med allt annat jag skrivit här, verkligen är en dagbok över mitt liv. Och jag tänkte att det är ganska synd att jag just nu, när det händer de mest spännande saker i mitt liv, faktiskt inte orkar blogga särskilt mycket. 

Spännande saker som händer:

Ella har upptäckt sin sina fötter, eller rättare sagt, hon har precis upptäckt sin stortå. Och det är otroligt kul att se henne smaka på den så fort hon kommer åt. Av med strumpan, om det går, och så in i munnen! Annars får man köra med strumpa på, det funkar också.

Andra klipska grejer mitt barn nu har lärt sig är att med perfekt precision nypa tag i nappen med tumme och pekfinger och lyfta ut den ur munnen, för att på så sätt ge plats åt annan valfri godsak - t.ex. pappas tumme. 

Hon kan även skrika i högan sky (gläjdeskrik kanske bör tilläggas).  Så till den milda grad att jag plockar fram öronproppar (jo, det är sant!).

Och hon har kommit på att det där med att rulla runt från rygg till mage, det är ju faktiskt något man kan göra lite sådär, när andan faller på.

Nu sover hon.
Och jag började klippa lappar till fler soffkuddar.
Men sen kom jag på att jag ju skulle bjuda på ett tyg på ebay.
Och så fastnade jag här. 

Kanske blir det fler inlägg snart. Jag hoppas det. Men nu måste jag tillbaka till lapparna, annars blir det aldrig några kuddar till den stackars nakna soffan!

1 kommentar:

Monkan sa...

Aha, ett nytt projekt på gång med dina härliga retrotyger. Låter som att Ella skaffat sig en egen kul hobby också :)