fredag 3 oktober 2008

Helg!

I helgen tänker jag bara ta det lugnt. Och vila.
Den här veckan har varit så himla hektisk att jag varken vetat ut eller in. Har hållit på att somna med huvudet på tangentbordet. Hemmet ser ut som ett helvete (som jag föreställer mig att det ser ut). Ja, jag tänker inte börja beskriva det, för det skulle inte göra någon glad.

Men jag tänker mig att det nog blir en så kallad "aktiv vila". För den här fina godbiten står ju faktiskt och väntar på lite kärlek från mig.
Inköpt för ett par veckor sedan står hon tom i väntan på färg. Visst ser man att det är en hon?


Och kanske måste jag åka och köpa en ny sån här. För jag råkade på något mystiskt vis bli av med min förra helgen när välrdens bästa unge var här och hälsade på. Hon är slug det lilla livet, rätt som det är har man gett bort sin favoritbricka utan att man fattar vad som hände. =)

8 kommentarer:

Jo sa...

Det blir en lugn och aktivt vilsam helg för min del också. Städa är första momentet, jag kan inte slappna av och mysa när det är rörigt och dammigt. Men sen, sen ska det pysslas och mysas :)

ha det gott!

Cel'Dara sa...

Spännande projekt. :-)
Vilken/vilka färg ska det bli?

Malin sa...

Tjoho, vilken fin byrå. Den vill jag ha!=)
Ja, innan jag skurat lägenheten igår, såg även vårt hem ut som en svinstia.
Städa är helt ok men att dammsuga det är bara inte min grej.
Måste nog skaffa nån liten pryl som kan göra jobbet åt mig..

Monkan sa...

Hmmm, antingen så är du jag, eller så har du satt upp en övervakningskamera här nånstans...

Somna med huvudet på tangentbordet, yes. Glömma vattna blommor, o ja. Hemmet ser ut som... uuuuh.

Min stackars lilla cyklamen. Jag som tänkte när jag köpte den att om jag jobbade i blomsteraffär så skulle jag inte vilja sälja den, för den var ju så rackarns söt o fin!

Så hur mycket får jag skämmas om jag kommer till lilla affärn imorron och vill köpa en ny...? Tänker hon bara business, eller blir hon ledsen? Ah, jag kan säga en till, det låter bättre :-)

Gobiten ser helt klart ut att vara en tjej, och jättesöt. I rätt miljö så är den ju fin som den är, men den är ju lite svår att passa in så jag förstår att du vill måla.

Nämen blev du av med den söta brickan?! Verkligen slugis. Hoppas du snart får tag på en ny.

Sååå, du hade övervakningskamera på här hos mig igår? Såg att jag fotade några tablettaskar? Jodå minsann, nu finns de i bloggen, ett litet smaktest :-)

Fröken Fräken sa...

Ja, jag tänker ju alltid att jag ska vila på helgen. Ligga på soffan, läsa bok och äta karameller. Men så händer det en massa annat, som att man hittar ett tjuuusigt tyg på Ohlssons (jag gillar verkligen deras taktik; när det bara finns sådär 2 m kvar på en rulle som säljs det för bara 19 kr/m - då är en Fröken Fräken där och rotar!! De skulle möjligen förbättra systemet med att skicka mms till mig om vilka tyger de nu säljer ut...) Och jag hoppas ju att man ska hitta något fint på Återvinningen, och så ska man ju tapetsera byrån och åka på kalas.

Den där byrån var så bedårande, det är nästan så att man skulle kunna döpa henne till något, det förstår man ju. Mitt linneskåp hade från början sådan där björkådringsmålning men den hade blivit så skadad att det bara var att slipa bort. Jag försökte ju använda IKEA lasyr på den, men det fungerade inte alls. Lasyren blev bara smulig, så jag vet inte om ursprungsmålningen var gjord med oljefärg eller något, så jag skulle bara råda dig att först testa att måla på bara ett litet ställe.. för säkerhets skull...

Anonym sa...

Vilken fin bricka - förstår jag det att du måste köpa dig en till!

Sara sa...

en sån bricka har jag också elefantälskare som jag är och den känns inte heller ikea liksom.

Pysselprinsessan sa...

Jepp, en hon! :) Ska bli spännande att se vad du ska göra! Prickigt!? ;P Hoppas du haft en trevlig helg!
Kramar