söndag 5 oktober 2008

Sony och jag.



Aktiv vila?! Tji fick jag!

Nej, så mycket vila kanske det inte blev den här helgen. Men det är okej, ibland är livet sånt.
Igår rände jag runt över hela staden på jakt efter en ny dator. Min "gamla Bettan" från 1800-talet har helt gett upp så det var verkligen nödvändigt. Jag hade inte så höga krav (teknik-o-freak), men jag ville att den skulle vara så lätt som möjligt eftersom jag antagligen kommer bära omkring på den en del. Samtidigt går det inte med en sån där liten variant som inte är större än en anteckningsbok för det tangentbordet funkar bara inte. Mina fingertoppar förvandlas tydligen till falukorvar på såna miniytor. Tillslut hittade jag i alla fall en som passade både mig och min rådgivare och idag blev den min.

Så nu sitter jag vid min nya pärla och skriver för första gången ett blogginlägg från en vit dator! Känns riktigt högtidligt.

När det blir dagsljus måste jag nog fota henne. För jag är rätt övertygad om att även detta är en hon. Min lilla smäckra Sony-pärla. Vad vi ska ha kul ihop!

4 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Vad härligt med en ny pärla. Pärlan pch pralinen, på nya äventyr! Sicken äventyrsroman det skulle kunna bli. Det har förts fram visa åsikter om att jag skulle behöva byta ut min bloggmaskin men än kamperar vi bra ihop. Jag behöver inget flashigt, men det är klart att en vit vore ju inte dum alls!

Faktiskt är herr F helt oskyldig till Fantafadäsen, det var en kompis till mig som tyckte att äventyrsfilmen som vi såg var väl spännande och hoppade till. Jag föreslog efteråt att hon kanske skulle börja med ett litet glas till drycken, sådär som man ger till barn, så att när de spiller så spiller de inte så mycket.

Jag fattar inte heller att det har redan snöat. Jag försöker övertyga mig om att jag såg i syner. Fast jag vet inte om det är så mycket bättre?! Nu hällregnar det iaf, samtidigt som det blåser och när man nu sett alternativet så känns inte det så hemskt..

Gunillatyget ligger till sig fortfarande.. jag har inte riktigt bestämt mig än hur det blir med det. Just nu är jag rätt möjd med de kuddar som jag har i soffan. Klart man skulle kunna lägga till några, men då får nog herr F sitta på en pall bredvid för det blir väl trångt annars.. Men nu såg jag på IKEAs hemsida alla julprylar och julkortspyssleriet vaknade till liv på allvar... men undrar om de har kommit till varuhusen än?

Malin sa...

Å, en ny liten manick!!
Är det en Mac tro?
Jag har en vit liten Macpärla och den är både snäll och snygg!! Den får plats överallt och fingrarna med=)
Skulle iofs vilja ha en större men det är så mkt man vill här i livet att jag inte vet vart man ska börja..
Inget som ligger högt på Priolistan inte..nä!
Nä, högt på priolistan är hemmagjorda hissgardiner.=)
Pysslig värre har man blivit. Känns faktiskt bra så nästa inköp kanske t.om blir en symaskin=)
Eller garn och stickor.. vill ju pyssla i hop en stor lång mössa.

Pysselprinsessan sa...

Hi hi! Så roligt! Det är ju såklart ännu roligare att blogga med en snygg liten sak! Mer sex and the city-känsla lixom! Ska bil kul att få se nya förälskelsen! ;P
Kramar

Cel'Dara sa...

Vad kul med ny dator :-)
Jag tänkte att du kan få inviga den med enliten utmaning. :-)
Kolla här: http://celdara.blogspot.com/2008/10/en-lampa-och-en-utmaning.html