tisdag 10 mars 2009

Nä nu!

Nu är jag 28 år. En ganska trevlig ålder måste jag säga. Även om jag bara har haft den en dag. Men ändå, trevlig.

Fast. En liten grej. När jag var yngre, typ mellan 1 och 27 år så var min födelsedag alltid på våren. Våren var visserligen lite ny och bräcklig, med några ganska försiktiga snödroppar och en och annan pytteliten tussilago i dikesrenen. Men, våren fanns där utan tvivel.


Så här ser det ut där jag är idag. Och jag kan ju bara säga att jag är inte i Norrlands inland eller Nordnorge utan bara en liten bit utanför Stockholm. Och jag undrar liksom om det verkligen är rätt? Ska det vara såhär? Inte dan efter min födelsedag i alla fall, det tycker jag faktiskt inte.

9 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Ha den äran i efterskott! :-)
Ja visst känns det galet med snö nu?
Fast här har jag iofs ingen snö alls. Men hör regnar det och är råkallt. Känns mer som höst än tidig vår. :-(

Fröken Fräken sa...

Happy birthday to Pysselpralinen, happy birthday to you!!! Nu är du allt bra glad över att du befinner dig så pass långt ifrån mig att du inte hör min skräniga sång, dessutom med mycket hes röst!

Bah. det där är ju ingen snö alls. Bah! ;-) Men klart, vårigt känns det nog inte heller...

Imorgon känner jag att det kan bli ett inlägg ang Lotta-böckerna. Dags att införa lite finkultur på bloggen!

Jo sa...

Åh, har den äran!! Jag hoppas att du hade en finfin födelsedag, trots snön! Jag brukar alltid fylla år under sportlovet, så för min del borde det vara en snöig födelsedag, men eftersom jag numera bor i Götlaborg, har det varit tunt med snö...

I helgen ska jag på fröbytarträff, det måste ju innebära vår, även om det fortfarande är jämngrått ute? :)

Ha det gott och en stor födelsedagskram i efterskott!

Zizzi sa...

Grattis i efterskott! Här i stockholm är det också snö, mer än det var i vintras!
Kram

Miss Cherry sa...

Grattulerar! Ja, det är helt galet vilket väder det är, men visst är det ändå mysigt?! Snart är snön borta, bäst att passa på att njuta av den när den behagar komma ;D

Fröken Eko sa...

Hejsan!

Kollar runt lite på olika bloggar och hamnade här. Mysig läsning och roliga pysseltips :) Kommer säkert tillbaka!
Ska väl passa på att gratulera födelsedagsbarnet också!

Häls. F

Malin sa...

Grattis till världens goaste pysselpralin..i efterskott förstås=)
Fick du nån snajsig present? Det hoppas jag verkligen att du fick, för det måste ju ändå vara rätt trevligt att fylla år när det är så tråkigt väder, eller?
Nåt att se fram emot i detta mörker lixom=)
Jag minns när jag var liten, då fyllde jag minsann på sommaren. Nu, har vi nästan snö i Maj ju..
Blä för snöslask, är just hemkommen från jobbet och inser att jag tog ut segern i förskott. Jag trodde helt seriöst att våren var här.
Tji fick jag!

Grattiskramar till THE pysselpralin! Du har en av de mysigaste bloggar jag vet!!!

Malin sa...

Ah, jag glömde..
Skålen i grönt är från märket Ib Laursen och den hittar du nog i rätt många välsorterade inredningsbutiker.
Min kostade 119.- och är inköpt hos Grandmás, du hade nästan rätt=)

Monkan sa...

Åh! Grattis grattis i efterskott Pyssligaste Pralinen. Ja, hur kan vädret göra så mot dig? Men vad ser jag, snö som ser ut som snö, aha en bit ifrån Stockholm då förstår jag. Suck för "snön" inne i stan, plassskislassski, dyngsur om fötterna. Men du, det ser ut att vara ett självporträtt, kameran och därmed blicken riktad neråt? Så får du inte göra inne i stan när det kommer sån här snö i alla fall, då måste man kolla uppåt för att se så att det inte hänger massa istappar och tungtung snö redo att dimpa ner på trottoarerna. I bästa fall sitter det lite avspärrningsband som hindrar att man ska gå där det är rasrisk, men man ska inte vara säker på att det är fixat så på alla riskställen. Så se upp!

Uj, tråkonsdag lät ju… tråkigt. För mig är onsdagar jobbiga. Jobba, träna, spanskakurs, kommer hem seeent, halv tio. Vilka jättefina lakan/broderier du fått tag på, otroligt att folk gör sig av med sånt. Men bra för dig :-)

Aha, det blev tygtavlor av tyget, jättefint. Ooooh, tygskåp! Jag klickade upp en förstoring :-) Men vad gulligt, knyter du fina band runt! Men, men, visa då! :-) Vad var det som klipptes o syddes för glatta livet?! Åh såna söta tyger.

Aha du spinnar! Jag kör på SATS, var kör du? Om det är SATS så kan vi inte ha gått på samma pass, för då skulle du inte säga att du först nu hittat ett superpass för de pass jag går på är bäst i hela världen :-) Tuuuuuffa pass! Rooooliga pass!