söndag 10 maj 2009

En skål med ulliga bollar


(upptäckte att "oäkta" nylonigt garn funkade mycket bättre än alpacka att knyta ihop och göra bollar av. Alpacka är för oelastiskt tror jag. Men färgen var ju den rätta så det är bara att göra det bästa möjliga och fuska lite)

Igår satt jag länge (kände jag i mina stela axlar imorse) och pillade jag med garn och pappskivor och skapade en skål full av små garnbollar. Precis som i förskolan, jag minns det som igår! Jo, det fick vi göra i förskolan, för jag växte upp på den tiden när mössorna pryddes av en gigantisk garnboll i toppen. Snyggt. Tyckte man då.

Bollarna ska dock inte hamna på en mössa utan är tänkta att pryda något som man istället vilar huvudet emot...fortsättning följer.

Ja, och så har jag ju kollat på ett och annat avsnitt av Sex & the City i helgen också, sa jag det?

2 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Sedärja, Pralinen är minsann på G igen! Härligt, härligt! :-)

Jenny Aronsson sa...

Kolla in den här adressen så jäkla häftig kak o godis sida.

http://amyatlas.com/index.php/main/