torsdag 11 juni 2009

Dålig vana


Sömn(ad) = bra vana



De senaste veckorna har jag skaffat mig själv en dålig vana. Nattligt surfande. När det är ljust ute så länge på kvällarna förstår inte riktigt min kropp att den måste sova. Så därför vill den gärna stanna uppe och till exempel kika runt på fina bloggar.

Men i helgen ska jag skaffa mig en ny vana. Jag ska sy. Fast inte nödvändigtvis just på natten då förstås.

Mit mål är att sy en väska och en "clutch".
Kanske blir det bara en ny kökshandduk.
Men ett nytt kuddfodral är i alla fall ett måste. Förra helgen blev det tre nya till "nya hemmet" i Småland. Tyvärr kan jag ju inte njuta av dem här i huvudstaden. Och utan nya kuddfodral är livet tråkigt.

6 kommentarer:

Jo sa...

Fina kuddar! Jag har faktiskt en likadan rödmönstrad i "röda rummet" i stugan :)
Jag har också sytt kuddar, gröna sådana och det ska bli fler. Jag borde också sy istället för att surfa runt. Men man vill ju hälsa på hos bloggare också, så det är ett svårt val! :)

Hoppas att du får en trevlig helg (och mycket sytt förstås!)

Fröken Fräken sa...

Men se det var då en charmant knappbutik/museum! Tänk vilka rörelser folk kan hitta på. och ofta verkar sådana där udda butiker inte direkt marknadsföra sig eller egentligen vilja sälja av sina grejer så man undrar ju hur de går runt?

Klart att du måste få sytt lite i helgen! Kuddarna behöver ju sällskap! Men så där på veckorna har jag svårt att hitta den där pigga energiska kreativiteten och då blir det dåligt med pysslandet.. Det där röda tyget tror jag minsann att jag har i grå/svart/vitt. Piffigt! Men, nu får du ta och tipsa mig om lite tygaffärer i Sthlm!

Ja, här är det varmt och kvavt! Har just återkommit från ett studentsläpp där det befann sig sådär tretusen pers på en kvadratmeter. Luft, luft!! och naturligtvis tappade jag bort sällskapet så största delen gick åt att leta, inte att fira.

JAMEN! Det är ju samma problem här! Återvinningsbutiken, mitt mecka, stänger ju också redan kl. 16. och nu när det är sommar, ja då klappar de igen även på lördagar, vilket annars var min enda möjlighet att hinna dit. Blir man vansinnig eller vad?

Monkan sa...

Ja suck, det där med klockan som tickar iväg när man sitter vid datorn det känner man ju igen... fast jag varje gång i förväg bestämmer hur sent jag får sitta, så lyder jag inte en endaste gång… Men ikväll! :-)

Oooh, den där NY-resan verkar ju ha varit helt underbar. Jag har alltid känt att dit vill jag inte åka, inte till USA alls, det känns som att det är allt för stort. Men nu... ja nu är jag bra nyfiken på stan :-) Om nån skulle komma med förslaget nu att åka dit så skulle jag nog viska fram ett litet ja.

Sy låter som en trevlig idé :-) och fina tyger har du ju extremt gott av. Jättefin kudde. Jag har flera planerade syprojekt , måste väl bara slita mig från datorn först och svårast av allt, fatta beslut, vad jag ska göra först. Klänning alternativt kjol+blus eller en till sommarkasse eller kudde eller nytt överdrag till blompallen eller...

Men nu måste jag scrolla ner och kika på dina bilder från knappaffären igen :-)

Maria sa...

Fin fina tyger verkligen! Är båda från Usa eller? O ska du flytta till Småland? Eller vad är "nya hemmet i Småland"? :) Trevlig helg!!

Britt sa...

snygga kuddar! Det är svårt att gå och lägga sig nu när det är så härligt med ljusa nätter...

Vi kan väl sova till vintern istället! :-)

Kram britt

Felicia sa...

Jätte tjusiga kuddar!

Väldigt fin blogg du har kramizar ♥ Felicia