torsdag 17 december 2009

Årets julkort

Här är en salig blandning av årets julkort. De var väldigt roliga att göra, men det tar ju lite tid. :-)

















Åh! Jag vill ju så gärna skriva en massa snälla svar till alla ni gulliga människor som har skrivit en massa snällheter till mig. Jag blir så glad av att läsa era kommentarer.

Men det är bara att konstatera, tiden i december räcker helt enkelt inte till. Särskilt inte när man börjar på ett nytt jobb och ska försöka skapa sig lite nya rutiner.

Veckan före jul kan man till exempel ägna åt detta:

I tisdags bjöd vi hem några nyfunna vänner på glögg & middag. Det tar lite tid för att lära känna nya bekanta tillräckligt väl för att känna att man är vänner, men nu börjar det närma sig en sådan känsla med några här i stan och det är jag så väldigt glad för. Jag är ju social och vill helst ha några nära vänner att umgås med. Men det tar tid, och man får anstränga sig lite.

Igår snabbade jag mig hem och skrev alla julkort i en rasande fart. Hade tur att brevlådan tömdes lite senare igår, tack brevis! :-)

Och ikväll var det julmiddag på jobbet med lekar och julklappsbyte. Himla trevligt ställe jag har hamnat på måste jag bara säga - igen! :-)

Såhär såg årets julkort ut. Ingen röd tråd direkt, men sån är jag. Tycker det är roligast att göra olika kort. Om idéerna kommer förstås.

Stor kram till alla er, och särskilt till er som väntar på att jag ska höra av mig, jag lovar kommentera tillbaks så fort det lugnat ner sig lite. :-)

Sov så gott!

5 kommentarer:

Jo sa...

Superfina kort!
Vad roligt att ni börjar hitta era "vän-former"! Jag är själv väldigt beroende av mina vänner, så jag förstår att du vill anstränga dig!

Ha det så skoj och ta det där med blogg och kommentarer en annan dag, vi finns ju kvar här! :)

Kram

Loppan Lorum sa...

Jättefina kort, allihop! Själv har jag sällan inspiration (eller tid) nog att göra olika kort till alla, så det blir mer löpande-band-principen när jag hittat en design jag gillar.

Jättekul att höra att du trivs så bra på jobbet!

Monkan sa...

Aha, du gör dina julkort lite olika. Kul idé. Jag brukar göra mina lika, förutom en period när VIP-personerna fick hemmagjort och övriga tillpiffade köpe-kort, men nu är alla lika förutom nån prototyp som kanske avviker lite, och bästisarna kanske får nåt extra piff :-)

Vad fint det var med lackstämpel. Det funderade jag också på men var rädd att de skulle gå sönder i posten...

Vad kul att det går bra med "acklimatiseringen", med nyfunna vänner och det verkar vara kanon på jobbet.

Zazzan sa...

Hej hej!
Tack för det lilla paketet. Vilka söta små klämmor! Jag blev så glad! :-)
Det är ett paket påväg till dig också, ifall du inte redan fått det. Men det går nog inte ner i din brevlåda så du får nog en paketavi hem i så fall. :-)
Kram

Fröken Fräken sa...

Härligt juliga kort! Hoppas att du fått gå in i julhelgsmyset nu, och kan släppa det nya jobbet lite. Här avnjuter jag min femte lediga dag, och jag kan ärligen erkänna att det inte blivit så mycket pysslat. Men gud så bra jag har blivit på att ta sovmorgon :-)
En riktigt härlig jul önskar jag dig nu!