tisdag 8 december 2009

Lite sömnig



Det är ju ingen liten kakbit att börja nytt på jobb. Hjärnan jobbar på högvarv - hela tiden!
Därför kan man bli lite trött. Och därför råkade den där korta stunden som jag skulle ligga på soffan och läsa lite efter jobbet idag förvandlas till en två timmar lång tupplur. Gäsp!

Så det blev inget julpyssel idag heller.

Men jag har två vita Amaryllis som strävar sig upp mot ljuset (läs: "ljuset"). Och hyacinterna har precis slagit ut. Så julstämningen är inte så långt borta ändå.

2 kommentarer:

Jo sa...

Jag känner igen det där med högvarv! Jag fortfarande inte sytt mer än testsömmar på nya maskinen!

Jag tror att om man däckar så efter jobbet, så ska man sova en stund för då behöver man ju det. Det andra kan vänta! :) Håll ut, snart är det jul och ledigt!

Pysselprinsessan sa...

Hi hi! Jo, det är tufft att börja på nytt jobb! Hoppas det går bra! Och att du trivs!

Granit blev föresten besökt i helgen, men det hade ju knappt en julpinal kvar! Typiskt! Men jag spenderade lite tid på Panduro som tröst! Balders Hage hann jag tyvärr inte till innan stängning! :( Men jag kikade suktande in genom förstret! :) Haga var ju supermysigt! Hittade några besöksvärda inredningsaffärer d¨r med! :)

Kramar