fredag 26 augusti 2011

Med hjälp av märkboken





När jag var på Myrorna i Norrköping i somras upptäckte jag en liten söt minibyrå som stod bortglömd bland sybehören. Nyfiken som jag är öppnade jag en av de små lådorna och kikade ner.

Döm om min förvåning när jag upptäckte att den innehöll vackra gamla märkband från 50-talet. Och det fanns fler i de andra lådorna. Tyvärr hittade jag inte mina egna initialer men jag köpte ändå med mig några fina band.

På kvällen ångrade jag mig för att jag inte hade köpt fler, de var ju så fina. Så dagen efter skyndade jag mig tillbaks när butiken öppnade och köpte resten!

Vissa bokstäver är väldigt lika varandra men med lite stöd av Elsie Svennås märkböcker från femtiotalet blev initial-jakten en baggis.


Detta detektivarbete blir mitt fredagskvällspyssel...
Vad pysslar du med ikväll?

5 kommentarer:

HannasHörna sa...

Åh vilket härligt fynd. Ett alldeles ypperligt fredagsnöje. Själv har jag precis lagt för att titta på en film. Ha det gott! Kram

annas alster sa...

Vilket roligt och annorlunda fynd!
Vi pysslar äppelmos, jag har klippt till dregglisar och förberett mig för sydag imorgon, samt blockat en sjal. Har jag förresten nämnt att jag gillar din blogg väldigt mycket?

Malin på pastill.nu sa...

Åh, de var verligen jättefina, vilket härligt fynd!

Ja, vad pysslade jag med igår. Jag fredagsmyste med familjen (dvs moffa chips och ostbågar) och sen lekte jag med min wacom :-)

Ninette sa...

Hittade nyss din härliga blogg! har läst bakåt massor av inlägg - så mycket härligt du fixar! Märkbanden är så fina och märkboken likaså.

Fröken Fräken sa...

Helt enkelt bedårande! Vad du har tur med märkband och märkböcker! Jag fyndar ju mest gamla kökshanddukar med brodyr, så några av de har fått vara mitt söndagsnöje då de blivit en kudde. Det finns gränser för hur många man kan lägga på hög!
Hur var Köpenhamn då? Låter som ett bra sätt att fira mitt nya jobb - fast jag hade gärna följt med!