söndag 4 september 2011

Lyxunge!

Igår tog vi tåget söderut för att fira vårt fyraårsjubileum. Jag hade bokat bord och sexrätters middag på Klostergatans Fisk i Lund. Jag ville nämligen äntligen få använda den lyxiga Smartbox som jag fick i födelsedagspresent av min omtänksamma bror.

Maten var precis så god som jag hade förväntat mig och även om det var ganska läskigt att prova ostron för första gången så var den halstrade fjällrödingen så gudomligt god att jag helt glömde bort det slemmiga stackars skaldjuret.

På Pressbyrån på väg mot tåget hem passade jag på att lyxa lite till...


















Jag har varit så himla nyfiken på det nya brittiska DIY magasinet Mollie makes, men snålat varje gång jag råkat på det eftersom jag hisnar lite vid åsynen av priset. Men nu kunde jag bara inte hålla mig och förmodligen starkt påverkad av ostronets förföriska ämnen råkade inte mindre än två nummer följa med mig hem!

Sarah Jessica Parker fick också följa med.
Jag tror faktiskt att hon är lite min idol. Jag menar hon är skådis (mitt drömjobb), hon bor i New York (min drömstad), hon har lång brunt lockigt hår (min drömfrisyr ända sen jag såg Madicken på tv för första gången) och hon är skitsnygg (ja, vadå, dröm det med liksom).

6 kommentarer:

Maja på 64 kvadrat sa...

Tidningar = mysigt! Var i Lund i veckan, fint där!

Petra / Popetotrora sa...

Glansiga Magasin är verlkigen vardagslyx på hög nivå! :-)

E.R.R.Y sa...

Åh vad mysigt! Lund är fint. :)

Unknown sa...

Jeg bare elsker Mollie Makes;) De er så fine. Ha en fin uke som kommer, klem Wilhelmine

HannasHörna sa...

Mollie makes är Superfina...kul med lite nya tidningar! Kram på dig

Slow-Eva sa...

Vilken härlig kväll! Hur var tidningen? jag unnar mig nästan aldrig tidningar. Men det är ju så härligt. Fast man vill ju förståss ha tid att läsa den i lugn och ro också. Och det har inte jag så ofta...