tisdag 8 november 2011

Det förberedande pysslet

Eftersom jag blev tvingad (nåja, det var väl inte under pistolhot precis - men ändå) att plocka bort symaskinen från matbordet när vi skulle spela spel i lördags, så har jag inte kommit igång igen med att sy. För jag har baskemej världens tyngsta symaskin och när den väl står där den står, så brukar det dröja innan jag samlat kraft nog att lyfta iväg den igen.

Men hur som helst och bla och bla, så ville jag ju bara berätta att i ett sånt läge får man lov att fortsätta ägna sig åt mer "under-tiden-pyssel".
Även så kallat förberedande pyssel.

Sax, strykjärn, och när det vill sig riktigt väl även en skrivare med bläck, är just rätt redskap till ett förberedande pyssel. 

Och så här ser det ut när man pysslar med just ett sådant:


1 kommentar:

HannasHörna sa...

Spännande! Det blir kul att se resultatet. Kram till dig!