måndag 2 januari 2012

Fler saker jag samlar på


I julklapp från min bästa vän i byn fick jag en märkbok som är märkvärdigt fin.

Den passar väldigt bra in i min samling.


Det är märkligt det där, hur en samling uppstår. Den här startade förra året när jag satt och drömde om att göra en ny New York-resa...

För att stilla min längtan klickade jag mig in till Purl i Soho. Jag blev direkt supernyfiken på den där svenska "märkboken" de beskrev och mitt habegär översteg alla gränser!

Efter några hårda strider på Tradera lyckades jag till slut fånga in min första märkbok, just den som beskrevs på Purlbloggen. Och jisses, nog är den något i särklass! Just den specifika boken fullkomligt är ett under av kreativitet med alla lekfulla mönster. Elsie Svennås är nu min idol och jag har faktiskt lyckats hitta några böcker till av henne.

Att däremot börja märka mina sänglinnen med mitt eget monogram...njae, det får nog vänta. Jag är så nöjd med att då och då fynda dem på loppis.
Min boksamling är framförallt en underbar inspirationskälla.





2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Nämen, märkböcker, det har jag ju inte börjat samla på än..! Det kanske vore något? :-) Det är ju så himla få saker som jag samlar på (ä-hum) så det kan ju vara dags för något nytt inför det nya året? Men hittills har jag sett väldigt få sådana på loppisarna här, har folk slängt bort dem eller?

Made by Ina sa...

Härlig samling du har ;)
Jag gillar sådan böcker med, men har endast en enda tyvärr...hoppas så klart på fler

Kram Kram