måndag 30 juli 2012

Sol, sommar och loppis mot alla odds


Tack för alla fina hälsningar! De gör mig väldigt glad! :)

Vi har landat hemma en sväng efter en första semestervecka på resande fot. Det blev en solig, rolig och social vecka som till min förvåning gick i loppisfyndens tecken. Jag som trodde att alla loppisar skulle vara fullständigt tömda nu när loppis blivit var mans hobby. Men det visade sig att det fortfarande finns hopp.

Vi började med ett par dagar på Öland som faktiskt inte alls var lika fantastiskt som jag hade föreställt mig. Sen blev det en oplanerad övernattning i Söderköping, något som visade sig vara världens bästa idé för det måste baske mej vara Sveriges gulligaste stad.

Så här gulligt kan man bo i Söderköping om man har turen att alla vandrarhem är fullbokade!

Därefter tillbringade vi ett par mysiga dagar med min coola syrra i Norrköping för att till slut bege oss till Göteborg och ägna oss åt ett par dagars ohämmad shopping och beroendeframkallande sushiätande. Som avslutning på första semesterveckan gick vi på fint 30-års kalas och kände oss vuxna och lite gamla. 

- Antal loppisfyndade märkböcker under 1:a semesterveckan: 3 st  

- Antal loppisfyndade leksakssymaskiner under samma vecka: 1 st 

- Antal uppätna glassar: 1 om dagen - minst!

- Antal nytvättade loppisfyndade påslakan som hänger på tork: 4 st

Nu packar vi om och gör oss redo för två härliga lediga veckor till.

4 kommentarer:

Helen sa...

Nu kan jag kommentera:) Jag har stansat ut alla fjärilarna till mobilen, därför blev det ingen stor;)

Petra / Popetotrora sa...

Gillade du inte Öland?! Det är ju Sveriges vackraste bästa plats!

Hur som helst så låter det som ni ändå haft en bra semestervecka och att det kommer mer. Härligt!

Jo sa...

Söderköping är väldigt mysigt! Jag hoppas att du inte missade Smultronstället eller Jofotex bara!?

Hoppas att nästa två veckor blir lika lyckade! :)

Slow-Eva sa...

Vilken underbar semester!
Och stort grattis till bäbis, vad otroligt roligt!! :)