måndag 6 april 2009

Jag är lite glad liksom

Idag är jag glad för att min pojkvän har fått en lägenhet. Det ska bli underbart för honom (och för mig) att flytta från hans extremt mörka och sunkiga andrahandsetta som till på köpet precis har fått en granne som tror att han driver ett disko på andra sidan de flortunna väggarna, varenda fredagskväll!

I smyg går jag och inreder lägenheten utan att ens ha sett den. Jag vet bara att det är en tvåa på 65 kvm med snedtak och fransk balkong. Jag tror att den är fin. Första maj får vi flytta in. Ja för det är ju lite min lägenhet också, i alla fall känns det så. Och jag har faktiskt fått ansvaret för textilerna. Jajjemen!

Men jag håller ju förstås redan på och planerar möbleringen också...=) Bland annat ska min bigga, sköna soffa från Göteborg få flytta ner till Småland. Och jag tror faktiskt att den då ska få en ny - vit - klädsel!

Sen vill jag väldigt gärna placera några sådana här utmed vardagsrumsväggen. Kolla så snyggt (beautiful!) det kan bli:


Picture borrowed from fabulous Constanca with the amazing blog Saidos da Concha.

Om det är någon som behöver inspiration rekommenderar jag att ni besöker denna alldeles underbara blogg som jag fallit pladask för!

6 kommentarer:

Jo sa...

Åh vad härligt med ny lägenhet! Det skulle man ju inte tacka nej till!
Eftersom ni har rätt bra inredningskontakter, är det väl dessutom ÄNNU roligare att inreda, kan jag tänka mig! :D

När vi väl har renoverat "färdigt" rucklet, ska vi ta tag i det där med husletande på allvar.. Nu får jag spader på "Ongen" ovanpå som låter som en elefant. Hon är typ 2 år och när hon springer däruppe skallrar det i elementen hos oss. Du kan ju tänka dig hur det låter när mamma eller pappa jagar henne??

Fröken Fräken sa...

Discogrannar är jag väl bekant med. Eller i det ena fallet var det ett par som gillade att spela Black Ingvars på högsta volym (vet inte om det kan räknas som disco??) och i det andra fallet så bodde jag granne med en trubadur som övade ofta... Så, grattis till er båda till lägenheten! Det måste ju vara ganska många fönster där som behöver snygga gardiner..?

Jag har en tendens att ta i överkant just när jag ska sy väskor. Det som ska bli en behändig liten väska blir till slut värsta hockeytrunken typ.

Njaäe, vet inte om brodern är jättehungrig, men varenda gång han ser mig så har han brukat fråga "NÅ, när ska du baka en kladdkaka till mig??" Och då tänkte jag att sex jättekladdkakor borde ju göra det lite lugnare för mig framöver. Men de får nog bo i frysen hos honom, kan inte tänka mig att man vill eller kan, sätta i sig alla på ett par dagar..

Pysselprinsessan sa...

Härligt härligt! Och grattis grattis! Vi är lite i samma sits. Flyttar från en sunkig och mörk lägenhet till en finare... hoppas vi! :) Och även om den är möblierad redan så inreder jag för fullt i huvudet! Ha ha! Men det hör ju liksom till en flyt... :)
Jag passar på att önska en riktigt glad påsk!
Kramar

Hjärtans Fröjd sa...

Grattis till nya bohaget men hallå dina babuschka lådor ? vem tillverkar dem ? vem är leverantören ? vet du? . JAG VILL HA - liksom kärlek vid första ögonkastet. Jag ÄLSKAR burkar !

Glad Påsk

kram/nina

Little Miss Splendid sa...

De där bokhyllorna älskar jag! Jag har likadana fast i björkutförande, och det bästa är att det blir mindre att damma tack vare glasdörrarna.

Monkan sa...

Ah, vad kul! En ny bättre, större lägenhet är ju aldrig fel... Och vilket kul projekt för dig, att inreda :-) Vit soffa är superfräscht, om inte IKEA har nån så kan du ju kika på Bemz, jag har köpt mörkbrun klädsel till min Tomelilla från dem, superbra. Och oooooh ja, Saídos da Conchas sida är helt underbar, sån vitaminkick.

Stryka är inte min grej riktigt... men om man har såna där pärlor till kökshanddukar så förtjänar de ju så klart en extra ansträngning :-)