torsdag 2 april 2009

Vårtrötthet - finns det?

Varför är jag så trött?

Min pojkvän svarar "It´s spring tiredness, it´s normal".
Min mamma svarar "Gå och lägg dig! (i tid alltså!!)"
Min kollega svarar med ett menande leende "Du är nog gravid..."

Jag svarar "Jag behöver semester!!! I minst två veckor och det ska vara sol heela tiden!
(Och det jag syr ska bli rakt och fint och perfekt som jag tänkt mig och inte knöggligt eller fult en enda sekund!
)"





En hög med vårtyger från Stoff och Stil + ett somrigt tygband från Mattsons band på Kungsgatan ligger och väntar på mig när jag kommer hem från jobbet. Jag har massor med idéer och inspiration från alla härliga bloggare. Nu vill jag börja sy. Tyvärr har denna tröttsamma trötthet varje kväll den här veckan bara kastat sig över mig så fort jag lämnat pendeltåget och börjat traska hemåt så när jag väl kommit hem har det inte funnits någon enda liten gnutta energi kvar. Är det inte helg snart?!

5 kommentarer:

Jo sa...

Visst finns det vårtrötthet! Jag blir också trött på våren. På hösten/vintern också iofs, men på våren märks det mer, för då VILL man ju hitta på en massa, vilket man inte alltid vill på hösten. Då räcker det ju med att kura ihop sig under en filt. På våren får man ju inspiration och VILL hitta på saker, men energin räcker inte alltid till. Sån är jag iaf. Igår räckte det med en byggvaruhusrunda, matlagning och bakning för att jag skulle bli helt slut!
Vilka härliga tyger du har att pyssla med! :) Jag blir ju toksugen på att sy när jag ser sådana bilder. Sen kommer jag hem från jobbet och.... däckar i soffan...

Malin sa...

Tröttheten är även jag drabbad av.
Konstigt nog är man blir trött när det blir mörkt och trött när det blir ljust.
Kan kroppen inte bara bestämma sig!
Vi får trösta oss med att kroppen kanske snart fattar vinken, hallå det är sommar snart!

Annars har du ju köpt exakt varenda tygbit jag spanat in hos Stoff och stil.
Jag har iofs lagt order på ännu fler tyger men har fått lite kalla fötter nu när jag hittat så billiga kuddar varstans.
Dock kan man ju aldrig ha för mkt tyger!

Kul, jag köper tyg men har ingen maskin...
I Maj är stora damen 30 och det är hög tid att få sig en maskin.
Ja, annars måste jag ju köpa mig en, vilket inte alls klingar lika bra i mina öron..
Hu, jag vill spendera mina pengar på fina tyger och allehanda tillbehör=)..

Monkan sa...

Jo vårtrötthet lär visst finnas men det kanske är sommartiden? Jag som absolut inte brukar vara trött på kvällarna har plötsligt blivit det, och riktigt tidigt på kvällen, och jag tycker att det började med sommartiden.

Men med de där tygerna kan du väl inte bli annat än pigg?! De är verkligen helt underbara.

Imorron ska jag blunda för det vackra vädret som sägs ska komma, jag måste ju helt enkelt besöka syfestivalen. Drömmen är ju att få tag på en symaskin till nåt trevlig mässpris. Fast den som jag spanat in på Hem-mässan i höstas verkar inte finnas kvar, suck.

Millan sa...

Såna härliga tyger, jag har också tänkt beställa lite därifrån, tycker dom har mycket fint i katalogerna! Och här har du en till som är trött hela tiden för tillfället...

Anonym sa...

Vilka fina tyger!
Funderar också på att beställa hem lite tyg från Stoff & Stil. Sy lite påslakan mm till den blivande familjemedlemmen. Får se om jag hittar energi i vårtröttheten...