måndag 14 september 2009

Nystart

Nystart och avslut. De senaste veckorna har inneburit ett efterlängtat avslut. Jag har nu avslutat mitt vikariat och flyttat från en del av Sverige till en annan. I och med avslutet kommer också en ännu mer efterlängtad nystart. Efter två års distansförhållande har jag blivit sambo. Och det är väldigt trevligt. Jag har gjort något så osjälvständigt som att välja kärleken framför karriären. Och det känns alldeles underbart. För det finns faktiskt några grundläggande saker som är viktigare än jobb, karriär och lön. Och en av dem är kärleken.

Men jag ska inte låtstas som att det inte har varit lite förvirrande. Förra veckan virrade jag mest omkring och röjde i lägenheten. Bar saker hit och dit, öppnade lådor och grävde runt, slängde och lämnade till återvinning. Och funderade och tänkte tills hjärnan blev väldigt trött.

Nu är det måndag. Och efter en rolig och solig helg med goda vänner i Göteborg känner jag mig lite lugnare. Och är lite gladare, och redo att ta itu med allt spännande jag vill göra.

Lägenheten är fortfarande för liten för alla mina pysselprylar. Men som tur är har vi ganska nära till IKEA, och deras förvaringslösningar är väldigt bra. Så jag fortsätter plocka, bygga, skruva och fixa för att få det så rent och städat som behövs för att kreativiteten ska komma igång.

Och under tiden söker jag nytt jobb och funderar över framtiden.

Innan jag vinkade hej då till Stockholm lämnade jag en avskedspresent till mina fyra närmsta kollegor. Den är lite intern, men den blev mycket uppskattad och det var ju väldigt kul.



4 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Man hade ju börjat fundera på om du fått någon väldigt ilsken bacill och låg däckad någonstans.. och hur i hela fridens namn efterlyser man en försvunnen Pysselpralin? "Sågs senast hållandes en massa prickiga tyger och band, och hade flyttkartonger i sällskap"?

Jamen, så klart att det finns så mycket annat än karriär! Mitt jobb är ju okej och det är trevligt med bra lön, men ändå, mitt jobb är definitivt inte JAG. Så det ska nog bli bra det här för dig!

Helen sa...

Vad kul att ni har blivit sambos! Slitsamt att ha ett långdistans förhållande så länge!

Håller med om att IKEA har många bra lådor att samla alla pysselsaker i, behöver köpa fler bara.

Hoppas att du hittar ett trevligt jobb snart!
Kram

Sofftat sa...

Åh lyckliga du som får bli sambo igen. Karriär släng dig i väggen det är kärleken som räknas!

fru fräken sa...

Du ÄR en klok människa som väljer KÄRLEKEN före allt det andra. Om det fanns fler som du tror jag världen skulle vara en finare och bättre plats att leva på.

Lycka till med sambolivet! :)