söndag 28 februari 2010

Pust!


Här bor jag nu.

Efter två veckors flyttande. Packa lådor, röja i skåp, skotta fram bilen, köra flyttlass i snökaos, bära hundratals lådor uppför hundratals trappsteg, städa gamla lägenheten, flytta förrådet, gräva sig fram genom flyttlådor i nya lägenheten, köpa bäddsoffa och skrivbord så att vännerna har något att sova på när de kommer, bära, montera, packa upp, slänga lådor och städa nya lägenheten som är skitigare än den gamla.

Sen tjejhelg. Och jag var trött. Men glad.

Nu när det äntligen börjar se ut lite som ett hem i nya lägenheten ska jag naturligtvis åka iväg i nästan en vecka. Om en stund går tåget till Stockholm och kursen. Som tur är har jag varit snäll mot mig själv och bokat in en hel ledig dag innan kursen startar. Så imorgon är det shoppingtur i el Stockholmo som gäller.

Sen mina vänner längtar jag efter att få hälsa på hos er igen! :-)
Kramar

1 kommentar:

Slow-Eva sa...

Vad skönt att flytten är klar! Jag har flyttat många gånger och vet hur jobbigt det är.
Ha så trevligt i Stockholm!