måndag 11 april 2011

Vackert virkat







Ibland snubblar jag över något på nätet som jag faller pladask för. Då blir så där underbart, överväldigande inspirerad, ja, så till den milda grad uppfylld av hela härligheten i detta pyssel att jag går och tänker på det oavbrutet till jag får tid att prova på det själv.

Precis så kände jag när jag trillade in på den här bloggen och fick syn på dessa. Sååå charmiga!
Mycket lämpligt att garnbutiken i byn samtidigt hade utförsäljning på virkgarner.

Jag modifierade modellen lite och virkade spetskant på båda sidorna. För om jag förstod denna tutorial rätt var tanken att man bara skulle ha spets på ena sidan. Men jag tycker att det blir bättre på båda.

9 kommentarer:

Jo sa...

Jättefin! Jag gillar blandteknik! Tack för tipset om bloggen, den var himla inspirerande!

Lotten sa...

Mm precis sådana kuddar har jag sett på en annan blogg och tänkt att det måste jag oxå prova.... Din kudde blev urfin!

Sanna sa...

Åhh kudden blev ju skitläcker! <3

Slow-Eva sa...

Charmigt! Vårfint och härligt.

Emmie sa...

sött! smart sätt att dölja fula kanter på..eller bara förgylla liksom

Fröken Pimpinett sa...

Underbar!!!!

Malin på pastill.nu sa...

Shit pommes vilken underbart fin kudde! Jag älskarn!

Annette - MyRoseValley sa...

Toppenfin. Om du vill se fler såna kuwqqqq2 (katt klev på tangentbordet...) kuddar (ska dte vara) kolla in Rosehip
http://rosehip.typepad.com/rose_hip_blog/

HOn är helt fantastisk med sina kuddar. I veckor satt jag å flämtade över hennes blogg och bidlerna på hennes kuddfodral med virkad kant... Har inte lyckats prova på själv men nu blir jag inspirerad att faktiskt prova jag med. Kul blogg btw, snubblade in här via Popetotrora.

Annapanna78 sa...

Superfin! Har du någon beskrivning hur du syr själva kudden med "sidobiten" infälld?