fredag 20 april 2012

Som knockad

Oh, holy moly! Vilken extremt energidränerande vårtrötthet som plötsligt slog till med full kraft!

Har knappt orkat titta åt symaskinen sen vår fina stund förra helgen. Soffhäng efter jobbet har varit min grej hela veckan. Men bara för att man är seg kan man ju liksom inte ta ledigt från jobbet Och idag var det stora grejer på gång, då jag i egenskap av "expert" skulle prata inför politikerna i min kommun. 

Jag som är en mycket fördomsfull människa blev lycklig och förvånad när jag upptäckte att de där politikerna ju faktiskt visade sig vara helt vanliga människor (?!). Och väldigt trevliga och kloka sådana dessutom. Till på köpet fick jag lite beröm. Och smicker funkar ju alltid!

Men nu mina vänner, blir det raka spåret tillbaks till soffan, och faktiskt tror jag inte ens att jag orkar plocka upp pysslet.

5 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

Jag har också haft en soffhängarvecka. Och idag har jag hängt i soffan heeela dagen! Underbart :-)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Av och till måste man ju faktiskt få vila upp sig och bara slappa. Symaskinen väntar garanterat på dig när du känner dig motiverad igen.

Ha en fortsatt fin helg!

Jo sa...

Jag känner igen det där! Halva veckan ligger jag däckad i soffan. Jag brukar ha två-tre dagar då jag är piggare och då kommer jag in i andra andningen och tokgrejar. Följt av ett par dagar i soffan då jag pustar ut. Denna helg försöker jag varva trädgård med stickning i soffan. Hyfsat framgångsrikt.

Anna Wahlstam sa...

Ja den där vårtröttheten!!! Vill så mycket men orkar inte lika mycket. Men nu tittar faktiskt solen fram så kanke ger den lite energi:)))
Kul med ditt föredrag!!
Ha en fin söndag!

Fröken Fräken sa...

Alltså, jag tycker att det är ganska orättvist när man drabbas av stora vårtröttheten (ja, jag också!) när det inte ens har blivit vår, utan det känns mer som oktober...!! Men jag tänker att man får väl vila i soffan och kläcka en massa syidéer där!