tisdag 25 augusti 2009

Det är jag värd!


bild lånad

Idag är jag glad för att jag har gjort något väldigt snällt mot mig själv.
Jag har träffat en smart och duktig konstnär. Hon är silversmed och gör de tuffaste - och snyggaste - smycken jag någonsin har sett.
Jag har längtat länge, länge efter att äga ett av hennes smycken. Så idag tog jag mig själv i kragen, gick till hennes smedja och gav mig själv en riktigt fin "tack-för-att-du-har-stått-ut-det-här-året-riktigt-bra-jobbat-present"!

Nästa vecka är den förhoppningsvis klar. Och det känns symboliskt så himla bra för då kan jag hämta den strax innan jag reser härifrån.

Jag har nämnt henne förut, men hon är värd att nämnas igen. Malin Nordström-Lind är inte bara en duktig konstnär utan också himla trevlig. Och hennes smycken alltså, ja, de är bara så himla läckra!

4 kommentarer:

Jo sa...

Den var riktigt cool! Och det är klart att du är värd den! :) Bara tio dagar kvar? HUR bra som helst ju! När flyttar vi till samma stad då? ;)
Roligt att jag kunde roa din kollega med mitt inlägg. Jag har roat andra kollegor också, har jag fått höra. Jag smider fortfarande planer för en ljuv hämnd.... Hehe
Hoppas att dina tio dagar bara flyyyger förbi!

Cel'Dara sa...

Ja du, det är du baske mig värd! :-)
Blir det med samma text som på bilden eller? :-)
Kram

Fröken Fräken sa...

Ah! Framtiden! Den drabbar en ändå hur man än planerar! Så satsa du på en belöning till dig själv!! Jag undrar också vad det ska bli för text på ringen?
Hur går det med möblerandet i Småland då? Här är jag fortsatt lite less på mitt jobb. Tror jag. Eller är det höstblues som redan har satt in? Då kommer det att bli en låååååååååååång vinter. Suck.

Ladylox sa...

Ha ha ha, bra rubrik. Precis så brukar jag säga till mig själv när jag köper någon som jag egentligen inte har råd med; "Den här är jag värd". Och då känns det liksom mycket bättre.

Fin blogg du har, är här för första gången så jag ska ta och klicka runt litegrann.

//Marie