lördag 3 mars 2012

Ketchupeffekten*...


Alltså, om det finns en sak som jag har dille på så är det schyssta förvaringslösningar. Jag ääälskar snygga lådor! Och bäst av alla är gamla kartongerna som man ibland har tur att finna i loppishyllorna. Allra snyggast är de prickiga och jag har länge irriterat mig på att de varit så omöjliga att hitta på loppis. 


Men...skam den som ger sig. Rätt som det är dyker de upp, och verkar dessutom jobba i par. För de här godingarna hittade jag samma vecka, på två olika loppisar i Skåne. Är inte det lite konstigt? Ketchupeffekt är det i alla fall.

*Ni känner väl till ketchupeffekten?
Först kommer inget...sen kommer inget...sen kommer...allt! Splatsch!

6 kommentarer:

annas alster sa...

Moah! Nu gjorde du mig riktigt avundsjuk. Vilka fynd!

Malin på pastill.nu sa...

Wow, dom är verkligen jättefina! Trodde först du köpt vita och piffat med vinylplast eller något och tänkte att jisses vilket jobb. Gött att hitta dem färdigprickade :-D

Petra / Popetotrora sa...

Haha! I exakt samma sekund som ja göpnnade din blogg och såg inläggets rubrik så startade reklamen för Ketchup på TV. Så samtidigt som jag läste texten hörde jag sången: "Ketchup, ketchup, ketchup". :-)

Hur som helst... finafina lådor! Härligt att äntligen hitta vad man letat efter långe.

Fröken Fräken sa...

Jamen, så tror jag också att det funkar med loppisar!För hur ska man annars kunna förklara förra sommarens stora antal av fyndade dukar? (jag hade kunnat öppna dukaffär) Eller decembers ljusstaksfynd? Ketchueffekten helt klart!

Fröken Pimpinett sa...

Riktigt fina loppisfynd! Det där med ketchúp-effekten stämmer så bra - jag tycker alltid fynd av en viss sort kommer i skov.

Skyddsänglar sa...

Åhå, var på IKEA och köpte sådana förvaringslådor idag :) Fast de var helvita...