söndag 4 november 2012

Rensning pågår!


Äntligen! Vi har hittat en ny lägenhet. Inga trappor, en liten uteplats och både diskmaskin och tvättmaskin. Känns underbart!

Själva flytten känns däremot inte riktigt lika underbar.
Men jag inbillar mig att det kommer funka, så länge vi har en bra planering.

Och inför den här flytten har jag bestämt mig för att förbereda mig ordentligt genom att rensa, rensa och rensa (och rensa!).
Jag försöker vara sträng mot mig själv och det går ganska bra. 

Idag lyckades jag fylla ytterligare en påse till loppis. Och nu tänker jag gå igenom garnförrådet. Jag tror att jag har en hel del garner över som jag aldrig kommer använda - eftersom jag aldrig blev den där virkande och stickande pralinen som jag trodde jag skulle bli.

Om jag hittar några fina nystan som behöver ny ägare lägger jag ut dem här. För jag vet ju att det finns andra betydligt mer fingerfärdiga bloggare som kan göra underverk med ett nystan. :-)
Jag återkommer när jag kollat husets garnläge!

2 kommentarer:

Jo sa...

Åhå, vad roligt med ny lägenhet! Du får lova att skicka din nya adress så att du kan få Lotta-boken jag lovade dig för hundra år sedan! :)

Fröken Fräken sa...

Yay yay för ny lägenhet! Jag vet knappt om jag kan påstå att jag på riktigt letar efter en ny lägenhet längre. Det händer liksom inte så mycket! (men du kan aldrig anaaaaa hur många fel man kan hitta på en lägenhet)
Men jag har faktiskt lyckats rensa ut 9 flyttkartonger med grejer.
Det sorgliga?
Det märks ingen skillnad i förråden....