söndag 13 januari 2013

1 månad


Så gammal blev min lilla tjej idag. Och det firade hon stort med att sova nästan hela dagen.

Eftersom hon inte har varit så där väldigt intresserad av att sova tidigare på dagarna (pust!) kan jag ju erkänna att det var en väldigt lättat mamma som också passade på att fira.
Med en högtidlig stunds pyssel!

Äntligen kunde jag sy ihop mitt lapptäcke, som jag började klippa till någon gång i november.

Det är ju faktiskt väldigt tacksamt att sy lapptäcke av remsor, för det går ungefär hundra gånger snabbare än att sy ett rutigt. Och ärligt talat tycker jag nog att en randig variant ofta kan bli snyggare än den klassiskt rutiga.


Sådär ja, snart färdigt. Nu behöver jag bara en eller ett par gula/orange remsor till, sen är jag nog nöjd...

3 kommentarer:

Titti sa...

Ser ut att bli jättefint. Smart idé med remsor, kanske man skulle testa.

Monkan sa...

Randigt blir kanonfint och tygerna är ju helt underbara.

Och grattis till bebis!!! Jag har ju läst tidigare att det var nära men så kom lite datorkrasch och grav tidsbrist så jag släpar efter lite bloggläsandet, men bättre sent än aldrig :) Så grattis igen, till en ny liten pysslerska :)) Oj, en månad. Gissar att du nästan kan se henne växa, som jag såg att min ena orkidé växt en millimeter från en dag till en annan :) Hmmm, också en jämförelse... men jag tror du förstår.

Sen skulle jag ju vilja dela ut guldmedalj i recycling, slakta benvärmare för att ha till ljuslykta. Världsklass helt enkelt! :)

Jo sa...

Grattis till lilla liten! :D Och så fint lapptäcke!

(Du jag har ju en Lottabok som väntar på dig här hemma, kan du inte maila din nya adress till mig så ska jag se till att få iväg den?) :)