lördag 30 augusti 2008

Ordning på sina papper!

Min Lindexpåse har ju gett upp.
Och nu har jag försökt komma på någon smart lösning på mitt presentpappersförvaringsproblem (leta inte efter det ordet i SA ordlista).

Det är inget lätt uppdrag, det finns ju en hel del kriterier som ska uppfyllas men
viktigast är att det:

1. ryms många rullar
2. inte finns någon risk att de knycklas sönder
3. är lagom höjd (rullarna är ju ca 70 cm)
4. inte väger ton
5. är värt sitt pris
6. inte tar för stor plats


I en tidningshållare från Norrbox skulle man kunna lägga ett antal rullar


eller i en tvättunna från Granit kanske?



Mest förtjust blev jag nog i tvättboxarna från Granit. Fast priset, 199:-...njae, jag vet inte.

Sen kom jag på att Malins snygga brickhållare skulle kunna vara något. Utrymme för många rullar och smidigt att hänga dem på väggen. Dessutom har man ju köpt pappret för att det är snyggt och då kan ju rullarna gärna få hänga framme!
Är säker på att det finns en massa andra smarta lösningar. Hur förvarar ni ert papper?

Bilderna lånade från: Norrbox.se, Granit.se och Malins inspirerande blogg: inspirationsdesign.blogg.se

3 kommentarer:

Lisas inredningsblogg sa...

En brickhållare tycker ja låter som en lysande idé!

Fröken Fräken sa...

Åh, tunnan från Granit skulle jag gärna vilja ha, fast jag behöver nog två. Nog borde man väl kunna ta med sig dem som handbagage på flyget? För det är ju så tragiskt att det inte finns Granit här!!! Skandal!!

Jamen, det var ju lääääääänge sedan de andra gardinerna satt uppe. ;-) Man måste ju ha omväxling.. och jag kanske redan har sett ut vilka gardiner som jag sedan ska ersätta dessa med. Nu när det är höst måste man ju liva upp inomhus med många byten, för att överleva...

Jajamensan, stämpla på! Jag har faktiskt börjat funder apå om jag inte ska använda dem till att tillverka julkort.. jag har alltid mycket storslagna julkortsplaner och sedan ser det ut som någon på dagis gjort dem... Hur blev dina stämplingsresultat?

Äsch, bäst, nämen så du tar i.. det är så klart jätteroligt att höra, men i sann norrbottnisk och Martin Luther-anda är jag oförmögen att ta emot en komplimang. Typ.

Ha en trevlig söndagskväll! (om det är möjligt, själv känner jag mig alltid lätt deppig när måndagen nalkar sig...)

Malin sa...

Ville bara säga att du har en jättefin blogg som jag gärna besöker igen!!

Ha en fortsatt trevlig söndag!