söndag 24 augusti 2008

Prickar och kakpynt



Eftersom jag under sommaren blivit fullständigt prick-tokig kan ni ju gissa att hjärtat slog ett extra slag när jag fick syn på Åhléns prickiga prylar. Muffinsformar, tesil i form av en toksöt tekanna i miniatyr och en svampburk med flugsvamp-prickigt lock.
Jag gillar dom!



Till en födelsedagsprinsessa ville jag göra snygga cup cakes med tysk-köpta tårtdekorationer. Jag märkte rätt snabbt att övning ger färdighet. Jag har inte dekorerat tårtor på evigheters evighet. Det märktes.

Synd att de snygg-prickiga muffinsformarna från Åhléns inte riktigt höll måttet när det kom till att hålla färgen med chokladfyllning inuti. De är tydligen snygga endast till ljusa muffins.
Mina kära vänner som tydligen inte är så bortskämda med egengjorda bakverk var förvånandsvärt nöjda med resultatet trots att halva toppingen flöt bort på vägen till firandet.
Dags att börja öva!

Inga kommentarer: