lördag 15 november 2008

Coolaste katten

Har man en samling av något slag tycker jag att den ska förvaras med stil. Min pepparkakssamling förvarar jag i två fina plåtburkar, varav den ena inköptes i Tyskland i somras och sedan fraktades hem under en 12 timmar lång bussresa. I den finns alla formar som inte är typsika julmotiv. Där hamnar också souvernirformarna.



Och självklart är det här Coolaste katten huserar. Min favoritbakform.
Coolaste katten och hans kompis


Katter är coola djur för de gör precis vad de själva är sugna på för stunden. Men det är ju såklart ingen idé att stryka någon medhårs när man har en sträv tunga och sylvassa klor att tassa med.



Coolaste katten har fått nog av fotosessionen och är på väg ut genom dörren för att fånga en eller annan fet liten råtta...

Jag längtar efter att svara på alla mysiga kommentarer jag fått, och skäms lite för att jag inte hunnit göra det än. Men imorgon kommer jag nog äntligen ha lite skön bloggskrivar-tid.

5 kommentarer:

Jo sa...

Åh, verkligen coolaste katten! Jag är inte lite avis på den formen! :)
Vill haaa! :D

Helen sa...

Snygg katt! Kul att förvara dem i fina burkar, mina formar ligger i en gammal godis burk. Dags för lite ändring där tror jag.

Malin sa...

Vilken goding, han ser ut att ta coola steg mot roliga utmaningar!
Jättefin burk har du hittat med, sånt är kul.
Klart man ska förvara sina samlingar i nåt fint med. Helt rätt. Själv har jag inte en enda samling av nåt.
Lite tråkigt så jag kanske måste börja. Jo, nagellack kanske man kan räkna in till min samling! Bet på naglarna till jag var 27 sen så upptäckte jag att nagellack är fantastiskt kul!! =)

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Häftig katt! Jag är kattsamlare..Har strax kommit upp i 400st olika ena i alla möjliga former, material o färger..men den där hade jag inte :)

Fröken Fräken sa...

Klart att man ska förvara sina (s)katter (!) med stil! Det är därför jag letar nytt tygskåp, för de börjar ha vuxit sig ur det gamla. Har du redan formarna som finns på Indiska, de som finns som elefanter och krokodil bland annat?! Ja, jag kan väl tänka mig att du inte missat dem. Men jag känner ju plikten att för säkerhets skull tipsa dig!

Ja, o så trevligt det är att ligga lvar i sängen och riktigt fundera ut allt man ska göra när man är ledig... lär jag inte få göra de närmaste dagarna när jag ska på kurs. Det verkade som om det ingick kursmoment även på kvällen..! Men jag har allt tänkt ta med mig en trevlig inredningstidning att läsa i när man känner att man behöver stärka sig. Tre dagar utan bloggen, hoppas att den sköter sig!