tisdag 25 november 2008

Pepparkakshets

Oj då. Jag åt visst upp ett halvt paket pepparkakor. I ett nafs. Hur gick det till?

Äsch, jag vet precis. De var goda. Och jag var sugen. Och ensam. Och då blir det så, jag slukar ett pepparkakspaket utan att blinka. Kanske blir jag inte smalare. Men lite snällare ska jag väl allt kunna bli?

Bäst idag? Nordiska Galleriet på Nybrogatan. Snygg och mysig butik med spännande designklassiker och en hel del fint julpynt. Där kan jag gå och strosa länge.
Sämst idag? Fortfarande bor jag i ett rum utan saker. Fy fabian vad pysselsuget är stort!

2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Sannerligen! Jag lider med dig! Både beträffande pysslet och snön. Att bara sitta där under sina allra käraste pysselgrejer. Påminner mig om när jag flyttade iväg för att plugga. Det var ju vanvettigt tomt innan man hunnit samla på sig ett lager även på den nya orten.

Här bara fortsätter det att snöa, även om det verkar vara ett tillfälligt uppehåll nu. Jag tycker det borde vara så att man får gå hem från jobbet när det är mer än 1 dm snö. Jajamen, så borde det vara!!

Det kan ju hända att det här åts nästan enn halv liten ask med After Eight igår kväll. Så fort plasten omkring är borta så dansar Fröken Fräken på bordet, ungefär. Vojne.

Som vanligt kommer jag på IKEA att köpa en massa grejer som jag inte visste om att jag ville ha ;-) Jag har faktiskt tänkt hålla utkik efter julklappar. Gissa om min bror kommer att få kuddar, matta, gardiner osv!! Moahahaha! Sedan sägs det visst att tyget Sthlm i de nya färgställningarna nu till slut ska finnas inne. Vi får väl se, säger jag, luttrat.

Helen sa...

Hoppas att det går bra med shoppingen i Berlin, låter mysigt att åka iväg och göra lite julshopping.
Jag hade tur i år, de flesta har lämnat bra och detaljerade önskelistor. Bara maken och yngste sonen som ska inhandlas lite mer till.