måndag 17 november 2008

Sagans slott



Nej, jag har inte helt snöat in på pepparkaksformar. Det råkar bara vara så att det är helt jäkla omöjligt att ta kort när det är konstant mörkt ute (och inne) när jag kommer hem från jobbet. Så då får man ta vad man har.

Jag längtar efter att få flytta in i mitt slott. Igår såg jag filmen Elisabeth. Det var kanske lite väl mycket murbruk och stenläggning i deras slott för min inredningssmak. Fast en av de gigantiska kungliga sängarna med fluffiga dunbolster och skir sänghimmel kanske hade varit mysig i nya lyan.
Om två veckor bär det av. Någon som vill vara bärhjälp? Det är kul, jag lovar!

4 kommentarer:

Helen sa...

Vilken kul pepparkaksform,en sån skulle jag vilja ha!

Malin sa...

Ja bärhjälp...
Själv ska jag faktiskt vara bärhjälp i helgen. Har två kompisar som flyttar under samma helg men bara en av dem blev den lyckliga!!!=) som får hjälp av mig alltså..haha
Roligt för mig eftersom en av dem ska flytta in i lägenheten ovanpå, vad är oddsen liksom?
Min sambo var orolig ett tag att vi nu måste umgås mer.
Själv oroar jag mig för att jag alltid måste ha bäddad säng och nybakta bullar på G ifall de kommer på besök..=)
Eller så kan de räkna kallt med att VI kommer upp och vill ha nåt smarrigt till kaffet!

Å du, jag förstår om det är jobbigt att lämna ut adress och personinfo ang lilla presenten jag har.
Helt ok om du inte vill att jag skickar.
Kommer hålla en liten tävling annars om du inte vill ha det lilla stycket.

Monkan sa...

NU har jag sett ljuset, NU fattar jag det där med pepparkaksformar! Den där var ju hur häftig som helst, och tur att det var kväll och mörkt så det blev så häftigt sken, av blixten antar jag. Och gående katten var cool, ja och arga tomten också. Men slottet är ju helt outstanding!

Vet du... nånstans mitt i nån tidigare kommentar så slängde jag in en fråga om vart du ska flytta och sen tänkte jag, hur flyttar man i en stad där man kanske inte känner så många? Och det är väl två år sen jag hjälpte till med en flytt nu så jag börjar få abstinens :-) sååå det är fullt tänkbart att jag kan vara bärhjälp, om du har ett mer exakt datum att upplysa om :-)

Men en tanke som ligger och gnager lite... Det verkade gå så otroligt lätt att ordna nytt boende, och man läser ju om allt möjligt fuffens, att lägenheter "hyrs ut" till flera personer, som alla betalar en massa förskottshyror och sen är "uthyraren" puts väck borta. Tack och lov länge sen jag läste om sånt men eftersom jag inte vet vad det är för boende och hur det gått till så jag kan inte låta bli att ta upp det... Alltså, det är väl säkert att lägenheten är på riktigt?! Det är säkert bara jag som är överdrivet feg och försiktig och det är inte min mening att skrämmas, men jag skulle bara bli ledsen för din skull om det var nåt knas. Du har väl koll på läget?! Åh vad synd att det inte går att skriva det här med små bokstäver! Bara jag som är lite nojig ju :-)

kajsa sa...

åh, vilken fin pepparkaksform! vart har du fått tag på den? en söt blogg har du också! :)