onsdag 26 november 2008

Tejplös och förvirrad

Nu börjar jag bli riktigt snurrig. Två dagar i rad har jag svarat på folks kommentarer i min egen blogg och trott att jag skriver inne hos någon annan. Mycket förvirrad människa.

Bäst idag: Bonde söker fru. Jag fullkomligt älskar det programmet för det känns så äkta. Kärlek och pinsamheter hos riktiga människor. Gulligt!

Sämst idag: Att jag måste börja betala räkningarna nu. Och det var den lönen. Tjubbe!

Sämst idag 2: Att jag inte har någon tejp eftersom den är prydligt nedpackad i nån låda som är i nya lyan. Svårt att slå in paket utan tejp faktiskt.

8 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Hehe.. tydigen inte bara jag som är snurrig idag! ;-P
Julstressen på jobbet har redan börjat och jag fattar verkligen inte hur jag ska orka ända fram till jul. Men, men.. det gör man alltid, vare sig man tror det eller ej så det gör jag säkert i år också. :-)
Förresten.. har du sett att du fått ett svar (angående stolen) från På Pricken Röd inne hos mig? :-)

På Pricken Röd. sa...

Nej nej, så behöver du verkligen inte känna! Tyckte bara att det var intressant att få veta vilken stol du menade. Vi var i kontakt med Gemla via mail för ett par år sedan och då bekräftade de att det var Mogensen som ritat stolen. Men hör hemskt gärna av dig när du fått mer information! Det kan mycket väl blivit något typ av missförstånd i kommunikationen med dom. Ha det så bra och du är varmt välkommen in om du har vägarna förbi Jönköping!

Jo sa...

När jag väl fick ett pysselrum och skulle lägga alla presentinslagningssaker på ett och samma ställe hittade jag inte mindre än 5 olika rullar med svart presentsnöre, 7 oliks tejprullar/hållare osv. Så går det om man inte kan ha saker på ett och samma ställe (och ett bra ställe!), då köper man nytt för man inte hittar. Det är med andra ord både mest ekonomiskt och mest utrymmesbesparande att ge mig ett pyssselrum direkt i fortsättningen... ;)

Helen sa...

Tejp tycker jag att jag aldrig hittar och nu har vi snart bott i huset i 9 år så jag kan inte skylla på att jag har den i lådor. Tejp får ben här hemma hos oss!

Fröken Fräken sa...

Snart får jag ta mig tusan kalla samman en aktionsgrupp: Rädda Pysselpralinen från pysselbristen. (märks det att jag jobbar med krisövningar just nu?!) Hur många dagar är det kvar nu tills du får flytta in på riktigt?

Nä. Stockholmare kan inte hantera snö. Skulle det vara uppskottat ordentligt och sandat vid något hus så kan man ge sig den på att det bor en norrbottning där. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt och hur man kan vara så oförberedd på vintern. Det är ju inte som om det plötsligt började spruta lava!

Alla får då till det så ordentligt med julpyntet, och själv gav man upp bara för att det fattades en päronglödlampa. Det är vad som stör mig just nu. Men julkorten har jag kommit igång med tjoho!!

Malin sa...

Ja, det där är sånt som händer mig. Sakerna får fötter=)
Idag hittade jag knappt nåt mitt i allt julstök. Trodde att jag var drabbad av alzheimers ett tag men vips så dök grejerna upp..
Det kanske spökar=)

Shoppat har jag gjort idag också, jag är botad!
Trodde att jag aldrig mer ville köpa med mig nåt fint hem efter mitt besök hos Grönbergs, men jag var inte uppvärmd helt enkelt!!!
Kom hem några hundralappar fattisgare, vilket det helt klart var värt så mkt bra som jag hittade!!!!

Monkan sa...

Har det blivit nåt pepparkaksbak idag på första advent? Eller är det för tidigt kanske?

Jag har bakat mjuk peppis, det är ju så gott! Min i alla fall :-) standardrecept från Vår kokbok.

Hoppas du haft en mysig första advent!

Malin sa...

Men vaaar är duuuu?
Nu har det gått på tok för lång tid!!!
Vad kan vara viktigare än din blogg=)

Kram