torsdag 4 december 2008

Pysselfrustration i magtrakten

Oj oj oj, helt otroliga 8 dagar har gått sedan jag senast skrev något på bloggen. Pust.
Jag saknar att ha tid att sitta ner en stund varje dag och skriva om något jag tycker om.
Men den som väntar på något gott... =)

I helgen var jag i Småland och Skåne och firade mamsens födelsedag med ett praktfullt och kalasgott julbord. Första julmusten för i år. Mmmm.

Sedan kördes det flyttlass på måndagkvällen när jag kom tillbaks till stan efter ett möte i Lund. Å hej och hå nu är alla grejer på plats. I lägenheten alltså. Inte på sina riktiga platser. Tyvärr.

Nä, flyttkaoset lär jag få leva med ett tag till. I tisdags var jag på Ikea efter jobbet och köpte deras minsta och lättaste hylla, Lerberg. Det var den enda jag rimligen kunde orka kånka hem från busshållplatsen. Och det var tungt nog, sablar vad tungt det var.

Imorgon far jag iväg igen. Till Berlin. I vanliga fall hade jag jublat och nästan längtat ihjäl mig efter en mysig helg i ett julpyntat Berlin men just nu känns det faktiskt lite meckigt. Vad jag längtar mest efter just nu är faktiskt att få plocka fram symaskinen och börja på mina planerade pysselprojekt. Och att få täcka hela matbordet av olika papper, fina snören, pennor, lim och stämplar och börja tillverka julkort.
Men, men Berlin here I come. Och symaskinen finns ju kvar.

8 kommentarer:

Helen sa...

HA det så kul i Berlin!

Cel'Dara sa...

Får hoppas att du hittar lite fina kakformar i Berlin, så känns det kanske lite mer värt det. :-)
Hur som helst så är jag jätteavis, jag hade hemskt gärna åkt till Berlin nu
Eller själva åkandet hade jag nog helst sluppit för det är så tråkigt tycker jag.
Undrar när det ska bli som i Stark Trek egentligen??
"Beam me upp, Scotty!"
Håhåjaja... det hade vart nåt det! :-D

Monkan sa...

Puh, she's back. Jag satt med fingrarna redo på tangentbordet för att skriva in en efterlysning i din blogg! Tänkte om du gått vilse här i storstan.

En resa till Berlin låter ju inte helt fel, i alla fall inte om det är så att du ska hälsa på en som man pratar med kramar, och lite engelska, med :-)

Ja symaskinen lär finnas kvar och papprena lär inte heller gå nånstans :-) Låter som att du kommer ha ett rysligt snyggt bord sen när du är igång, det kanske kommer på bild. Fast julkorten vill man ju inte visa upp innan de nått mottagarna, för en och annan av dessa läser ju förmodligen bloggen...

Trevlig resa och trevlig helg!

Malin sa...

Jaaaa, men äntligen, ett blogginlägg!!!
hihhi, jag stressa? nääää!

Förstår att du haft fullt upp. Flyttning är inte det lättaste att ta itu med. Särskilt inte det där med att fixa det sista.. som att ställa allt på sin rätta plats.=)

Här pysslas det och fixas det inför jul och jag är inte det minsta stressad eller flyttrött, det är väl därför jag ligger på om inlägg från dig..hihi

Berlin kommer bli supermys. Släpp allt och njut, lika bra att passa på ju..=)
Har vart där en gång men det var bara en timmes besök.. på tågstationen. Såg fint ut,hahaha!!
Kram på dig

Fröken Fräken sa...

Ja se det var då ett flackande utan dess like! När kommer det bilder på det nya plejset då?? Jag är ju nyyyfiken! Så nu är det dags för Berlin - jag håller mig till blygsamma Malmö på söndag-måndag. Om jag nu inte blir ännu värre förkyld. Jag tycker dock att det känns som om pysselandarna börjar vakna till liv igen.

Har i all blygsamhet stämplat julkort och krukor bland annat. Och imorgon blir det både att passa en yster pälsig grabb (nej, inte herr Fräken, utan pappas jycke) och så ska man naturligtvis till Återvinningen. Jag har ju inte varit där på två veckor, så vilka otroliga fynd kan inte lura där?! Oj, nu blir jag ju alldeles ivrig!

Jo sa...

Hoppas att du får det bra i Berin! :)

Monkan sa...

Ytterligare en rapport från pepparkaksformsvärlden, fick syn på nåt som jag tror är ovanligt, fötter. Ja, nu vet jag ju inte om du vill ha vad som helst i din samling... Men du kan ju alltid titta :-)

Hackspetten.nu, hade fötter och även änglar/änglavingar, under rubriken/länken "julkul".

Monkan sa...

Hoppas du har det bra i Berlin, här kommer bara en kort kommentar för att berätta att du har nåt att hämta hos mig :-)