onsdag 10 december 2008

Tävling: pepparkaksformar

Den som tidigare har kikat in på min blogg har väl inte lyckats undslippa att jag har en viss förkärlek för lite extra kuliga pepparkaksformar? Nä, jag tänkte väl det.
Och just nu är det ju faktiskt världens bästa tid för just sådana. I Berlin kan man med lite tur trilla rakt på ett julmarknads-stånd fyllt av fina formar. Precis så som jag gjorde i fredags.

Eftersom det är så kul att baka pepparkakor med lite extra fina formar bestämde jag mig för att ta med mig några extra hem, och lotta ut dem här på bloggen.

För att vinna:
Skriv en hälsning i kommentarsfältet och gärna en motivering till varför just du skulle vilja vinna dessa lite extra kuliga pepparkaksformar.


På söndag morgon lottas vinnaren ut. Då bör också formarna hinna komma hem i tid till vinnaren för att hon eller han ska kunna baka åtminstone en plåt smarriga peppisar före julafton!


En liten uggla, ett äpple, en kissemiss och en ganska rejäl tomtestövel.


Ugglan och äpplet är ju lite mina favvisar!

9 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Wiii vad fina dom var! Särskilt ugglan och kisen tyckte jag.
Jag blir alltid vansinnig när jag bakar pepparkakor för jag jag får aldrig dom så där tunna och fina som jag vill.
Hade mer eller mindre gett upp allt som har med pepparkaksbak att göra.. men med såhär fina formar så hade jag kanske vågat testa en sista gång! :-)

Jo sa...

Ojojoj Jag behöver väl egentligen inte motivera varför jag skulle vilja ha en misse-form... ;) Men den skulle helt klart förgylla min ynkliga samling när vi försöker oss på pepparkaksbak ute i rucklet! :)

Zizzi sa...

Vilka UNDERBARA pepparkaksformar! Jag har varit på jakt på lite annorlunda såna, och i förrgår köpte jag mumin. Jag och makens dotter har ännu inte bakat pepparkakor, trots att tre degar står i kylskåpet och bara väntar och väntar...Om jag skulle få dina fina formar skulle degarna sluta vänta och jag och johanna (som hon heter) skulle få fart och baka pepparkakor av hjärtats lust! Alltså skulle johanna få lite mer julstämning än hon har, nu när det inte är snö här. Hon är 11 år och LÄNGTAR till jul. Dessa formar skulle göra väntan lite kortare ;-)
Kram cissi

Sofftat sa...

Åh vad kuliga juliga formar. Skulle vara så himla bra med lite förnying i min pepparkaksformssamling. Tjejerna i familjen fullkomligt älskar katter och killen älskar att käka äpplen. Jag är väl klok som en uggla och har en massa fotsvett, så ugglan och stöveln passar mig...

Malin sa...

Jag vill gärna vara med och tävla, de är fantastiskt fina!!!
Jag köpte faktiskt min första pepparkaksform idag. Min första, du fattar ju själv.
Har jag gått hela livet och inte ägt en enda?
Ja, det har jag faktiskt och det vill jag ju ändra på nu=)

Den där stöveln gillar jag skarpt!
Dels för att jag älskar skor och dels för att jag faktiskt älskar pepparkakor..ju större dessto bättre!! Hihihi

Kram

Helen sa...

Vilka fina pepparkaksformar du inhandlat, jag gilalr stövlen jättemycket. Det handlar nog om att man har den amerikanska bilden framför ögonen, när tomten kommer ner genom skorstenen. Ingen vidare motiverng men jag vill gärna vara med och tävla ändå!

Tulipa sa...

hej!
Jag råkade slinka in på din blogg för första gången idag och så har du tävling!
Kul!
Jag skulle gärna, gärna vinna formarna för att i år ta mig i kragen och bli färdig med ett pepparkaksbak. Älskar kul formar och mysiga saker till köket. Det blir ju en form av vardagslyx!
Nu ska jag kika vidare i din blogg!
Kram Tulipa

Fröken Fräken sa...

Ja, nu tycker jag storsint att någon annan bör vinna dessa bedårande peppisformar eftersom jag aldrig bakar pepparkakor... förresten såg jag i mamlö, på Gudrun Sjöden att de hade fina, och rätt stora och annorlunda formar, som en fågel och en blomma. Borde ju finnas i Stockholmsbutikerna också om det kan intressera en Pralin?

Det får nog allt räcka med det guld nu(i ganska liten omfattning vill jag påstå, det är inte fråga om Lulukvantiteter!!)

Oj, vad jag hittade på Återvinningen förra helgen?! Ja, det har jag nästan glömt, jag laddar för morgondagens besök :-) Men det blev en fin metallbricka, ett litet fat på fot och en hög metallkruka/vas. Summa 8 kronor!!

Så skönt att du äntligen har fått pyssla. Jag är väl troligen kanske förhoppningsvis eventuellt klar med mina julkort denna helg. Enda som fattas är frimärkena!

Maria sa...

Hittade hit för första gången tror jag...och så var det tävling här. Då vill jag vara med!
Bakar pepparkakor varje jul med mina tre barn och skulle vara kul med lite nya former i jul!