onsdag 31 december 2008

Gott nytt år!

Imorgon är det ett nytt år. 2009

Jag hoppas att detta nya år kommer medföra att jag känner mig lite mer rofylld. Mitt 2008 har varit lite snurrigt. Väldigt mycket resor fram och tillbaka. Resor som i sig inte betytt något eller gett mycket mer än förvirring men som har varit nödvändiga för att ta mig dit jag vill.

Jag har faktiskt hunnit arbeta på tre olika jobb, bott på tre olika ställen, kört ett oändligt antal flyttlass och flaxat mellan Tyskland, Sverige, Göteborg, Stockholm och Småland.
Det blir väl inte något direkt slut på resorna bara för att det blir ett nytt år men någon gång under året kanske man kan komma lite närmre det här med rofyllda och pendlingsfria helger...

Jag har förberett det nya året genom att inhandla ett pysselbord. Jag har hjärnan full av pysselidéer och små och stora projekt. Med andra ord, jag är redo!
2009 here I come!

Gott nytt år till er alla!!!

7 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Ja, med ett nytt pysselbord så är du väl beredd på vad som helst?! Vad är det för ett bord? Ett lopisfynd? Här finns inget pysselbord utan det är mer en mental inställning. Dvs just nu målar jag en stor ram och en låda inne på köksgolvet, på vardagsrumsgolvet har jag dragit ut en massa tyger för kuddsömnad och i hallen står en massa grejer. Nu är helgerna mer eller mindre över så nu stökas det till igen!

Ja, man får verkligen hoppas att slipper flytta något mer i år. Låt höra, börjar du än komma till ro på det nya plejset??
Själv har jag varken varit särskilt retrospektiv eller tittat framåt i samband med det nya året. Och det är ju lite konstigt nästan med tanke på hur nostalgisk jag är. Tror att det beror på att jag är rätt nöjd med livet just nu samt att jag vill njuta av min ledighet och inte tänka på vare sig jobb som varit eller jobb som kommer...

Så vad ska jag göra nu? Jag fortsätter med hissgardinerna tror jag. Har hängt upp färdigköpta (!!!) i vardagsrummet och nu klurar jag på egen konstruktion för sovrummet. Hoppas att det nya året har börjat fint med dig!

Malin sa...

God fortsättning på det nya året.
Me ett nytt pysselbord kan allt hända eller hur?
Nu kommer du ha en bra start iallafall=)

Kram kram

Zizzi sa...

Gott nytt år och god fortsättning!
Kram cissi

Monkan sa...

Oj vad snurrigt det låter! Hoppas verkligen att det blir mer lugn o ro 2009.

Pysselbord, det låter seriöst :-) Nu kommer jag att ha enorma förväntningar på vad du ska hitta på ;-) Nädå, det var en väldigt smart idé, istället för att ständigt belamra köksbordet som jag gör...

Vilken fin bild du tagit, verkligen härlig färgexplosion.

Pysselprinsessan sa...

Fin bukett! Å spännande med pysselbord! Nu när studentlivet (förhoppningsvis) är över tror jag att jag ska göra lite omrockeringar här hemma!

Jag önskar lite lugn och ro i vardagen till oss så vi kan pyssla ifred! :)

Kramar

Pysselprinsessan sa...

Javisst ja! Jag säger till när jag kopierat mönstret så kanske du kan maila din adress till mig!
Kramar

Träningsvärk Med Jeanette sa...

God fortsättning!
Hittade hit idag o kommer absolut tillbaka!
Fina skålar du hittat. Jag tror det kallas pressglas...
Jag har en lika som den översta :) - traderaköp. Surt med det höga portot där bara :(
Ses snart!
Jeanette