tisdag 16 december 2008

Vinnare - Äntligen!

Alltså ibland är livet helt galet! Eller är det jag som är galen?
Igår gav jag mig ut på en liten inköpsrunda för att hämta hem ett matbord med fyra stolar samt en säng som ska få agera extrasäng till viktiga personer i mitt liv. Denna lilla inköpsrunda tog totalt fem timmar från det att jag lämnade jobbet till dess att jag landade hemma på min säng, totalt utslagen och svag klockan 23.00.
Jag ville verkligen berätta vilka som vann tävlingen igår, men jag orkade bara inte! Istället låg jag under täcket någon timma, huttrade (det är rätt kallt här), läste lite för att försöka varva ner och åt en chokladtomte.

Men! Möblerna är fina och jag är himla nöjd. Bordet är skitstort så det kommer bli världens bästa pysselbord!

Okej, åter till ordningen. Dags för att tillkännage pepparkaksformstävlingsvinnare!
Och nu var det ju så att jag fick in en massa fantastiskt mysiga motiveringar till varför man borde vinna dessa formar. Och faktiskt också en motivering till varför man inte borde vinna dem vilket var ganska kul och schjangtilt så det förslog.

När vinnaren skulle dras insåg jag att jag är alldeles för mesig (eller vad det nu är). Det kändes bara helt fel att låta en person vinna alla formarna. Därför har vinsten faktiskt delats upp lite. Och jag hoppas verkligen att inte någon blir ledsen för det.

Vinnare av pepparkaksformarna är således:
Mallaco
&
Fröken P

Jag önskar egentligen att jag hade haft formar som räckte till tröstpris åt alla men tyvärr får vi nog vänta till nästa år för det...då lär det bli en ny resa till Berlin. =)

3 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Grattis till Mallaco och Fröken P! :-)

Malin sa...

Wiii, grattis till mig själv=)
OCH Fröken P såklart!
Jag blev verkligen toppenglad över vinsten och här ska det bakas så det ryker!!!=)

Vad skojsigt med ett nytt bord. Det är viktigt med stora ytor när man ska pyssla ordentligt, det är ett måste faktiskt.
Fast..jag märker att ju större yta jag har att breda ut mig på, desto värre kaos blir det här hemma=)
Men det är väl smällar man får ta antar jag..hahah!!

Tack igen vännen, jag är såå nöjd!!

Jo sa...

Hurra! :D Jag blev jätteglad, för jag vinner verkligen aldrig nåt! Grattis till Malla också, jag "delar" så gärna priset med henne! :)
Vad kul med ett pysselbord! Jag kan inte förstå hur jag klarade mig utan förut!
Det jag funderar mest på nu, är hur jag ska kunna få ut alla pysselsaker jag kan tänkas vilja behöva under julhelgerna, till rucklet. Det blir en svår nöt att knäcka!
Tusen tack igen för att det bidde jag och Mallan som vann! Kram!