tisdag 6 januari 2009

Brrr!!!



Sådär ja, tillbaks igen. I nya "lägenheten". Som för tillfället är alldeles iskall! Kanske drog jag ner värmen lite för mycket för att spara el och pengar (lilla snåla miljömupp) innan jag for söderut före jul. Nu får jag sannerligen bita i det sura äpplet för här är verkligen permafrost-kallt! Brrr!

Under min drygt fem timmar långa bilkörning lyssnade på en ljudbok för första gången sen jag var barn. Jag hade funderat lite och tänkt ut att det kunde vara ett smart knep för att inte somna eller dö en själslig död av uttråkning under denna maratonkörning tillbaks till storstan. Och det visade sig vara en utomordentlig idé som tål att göras om. Dessvärre blir det nog ingen långkörning igen på ett tag så nu måste jag tåla mig lite för att få veta hur boken slutar. Tänk, nu kommer jag till och med längta till nästa gång jag får pendla! Håhåhå, smarta tjejen!

På pysselfronten är intet nytt förutom att broderiet nu är klart. Men det måste ramas in lite tjusigt innan det kan presenteras för allmänheten.

För er som är nyfikna hur en ombyggd carport med kristallkrona kan se ut (alltså bilder från min nya lya) lovar jag att det efter helgen bör kunna komma lite bilder. För nu till helgen blir det städa-fixa-röja-snygga-till-hemma-tema. Visst låter det alldeles utomordentligt kul!

Ännu kuligare ska det bli att gå till jobbet imorrn. Jag jublar.

2 kommentarer:

Jo sa...

Jag är på jobbet nu. Full av entusiasm och motivation. Eller kanske inte. Kallt är det också, jag är redan inne på min 6:e kopp te idag. Hurra.

Ska bli kul att se dina interiörbilder sen iaf! :) Ha det gott! Kram

Fröken Fräken sa...

Japp, det var rena rama lustiga huset på jobbet idag. Party, party all the way. Såå roligt att höra alla damer som pratade om vad deras barnbarn gjort varje dag under julledigheten. Oooja. Hör du hur det klingar falskt ända nedtill Sthlm?!

Här har det också varit huttrigt, och jag som aldrig brukar frysa! Kan också bero på att jag målar en korg med oljebaserad färg och måste ha balkongdörren halvt på glänt för att inte förgås av lukten. Och halvt på glänt när det är -15, det är ingen picknick!

Glädjande att höra att det snart kommer bilder på Pysselpralinens mansion!