måndag 19 januari 2009

Polkagrisvågad eller vit & sval. Vem är jag?

Idag var en en helt okej dag. Inga större katastrofer, jag kände mig rätt positiv på jobbet och så hann jag till och med att prata med trevliga lilla systern vilket händer alldeles för sällan.

Men jag känner ändå at det fattas något. Jag behöver mer färg, form och kreativitet!!!

Jag är den där tjejen som slits mellan det skira vita, svala och enkla och det glädjekickande kitschigt, färgglada. Därför står mina släta, snygga och enkla plåtburkar bredvid min ljuvligt blommönstrade, turkos-rosa kakformsburk i köket. Därför har jag svårt att bestämma mig.
Ibland vill jag kasta mig in i de modigas värld där inte en pryl kommer innanför dörren om den inte är färgglad, glittrig eller snygg-retro. Men så är jag ju samtidigt så rädd för att jag en sekund senare kommer tröttna. Och just nu verkar mitt schizofrena sinne vara extra snurrigt.



Kanske är det därför jag går i spinn över flådiga presentpapper? Kolla, bara kolla in Lagerhaus vårnyheter! Jag säger bara cupcakes till pralinen!!!




Numera bor några av rullarna i reafyndade zinkkrukor från "butiken-som-alltid-har-rea" (gissa vilken) och i garderoben börjar det bli ordning.

Antagligen kommer jag få göra i ordning en liten hörna i mitt hem där allt är tillåtet. Där kan jag samla alla rosa, turkosa och prickiga små prylar, fjärilarna, fåglarna och bladrankorna. Där får det vara mönster och galenskap. Där kan min kitschiga sida få sitt lystmäte!

3 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Cupcakes-pappret är underbart. Jag fick ett paket av min kusin idag och det var inslaget i det pappret. :-)

Jo sa...

Jag har likadana funderingar när det gäller det vita och det färgglada. Och med mönster/enfärgat. Men jag fegar ur och kör safe med få mönster. feg är vad jag är!

Fiffig förvaring för rullarna! :D

Kram

Zizzi sa...

Jag ska köpa presentpapper på lagerhaus på fredag! 4 rullar för 100:- tycker jag är urbilligt, eftersom det är ganska mycket papper på varje rulle!
Kram cissi