lördag 4 juli 2009

Randigt och rutigt

Jag är hos mina föräldrar. Här är det sommar. Hav, sol, och långa cykelturer ner till stranden. När jag cyklar trampar jag förbi vete- och rågfält, några kornåkrar och en och annan potatisodling som ska bli brännvin. Snart är det dags att skörda.
Jag är på Bjärehalvön. Älskade Bjäre.

Igår tiggde jag till mig ett par randiga och rutiga loppisfynd av Gun i byns loppisbutik. Jag älskar mönstrade gamla papplådor. Älskar att de är rejält hopnitade med små nubb.

Två fina broderibågar hittade jag också.
Och så 3 gånger starkare skosnöre. Ni vet sånt som håller som tre.

6 kommentarer:

Jo sa...

Snygga lådor! :) Jag gillar gamla askar och lådor av olika slag och skulle kunna ha hela huset fullt. Till råga på allt, gillar jag nya också! :D
Vad skönt det låter med semester på Bjäre! :) Bara en enda vecka kvar, sen blir det ruckelsemester för hela slanten. Det ska bli SÅ skönt!
Idag får vi lite försmak av det när det är för varmt för att jobba och vi mest lufsar omkring härute. Och vi har ju inte heller någon direkt press på oss att bli färdiga heller, även om det skulle vara trevligt att kunna duscha inomhus....
Ha det gott! kram!

Miss Cherry sa...

De där lådorna skulle passa hemma hos mig! *he he* Matchar mitt kök perfekt! Har precis tapetserat och väntar på att lillen ska somna så jag kan börja måla...

Loppan Lorum sa...

Jättefina lådor! Jag missade att rädda en sån rutig när pappa rensade ur villan, men en vit med blå prickar har jag i a f kvar efter farmor.

Monkan sa...

Ja det var verkligen annat än IKEAs lådor... Locken är ju fina, men nertill i botten/hörnen på själva lådorna? Iiingen vacker syn.

Bjäre låter verkligen supermysigt.

Anonym sa...

Vad härligt du har det & vilka fin fina lådor. Sådana skulle jag gärna vilja ha i min garderob :)

Fröken Fräken sa...

Oj, den där Bjäre-beskrivningen lät ju som rätt ut ur Sköna hem! Här är det mer sommaren som kom av sig.. fast kanske har vi anat en ljusning idag? Igår var det tungt på pysselfronten, men idag är det andra bullar i ugnen. Jag har brett ut mig så med måleriprojekten att jag nu varit tvungen att flytta ut med målandet på balkongen. Och idag hittade jag stora gamla ramar och två jalusidörrar på loppis. Såg väl lite cirkusartat när jag cyklade hem med det, men det gick!

Bedårande lådor, vad gör det att locken saknas?!

Ja, du skulle se röran hos herr Fräken. Och hur länge har inte han bott i sin lägenhet? Och han har förvaringsmöjligheter dessutom! Men, herregud, varför lägga kläder och grejer i byrån..??

Nä, nu får jag allt ta lite jordgubbar och glass och stärka mig med.