tisdag 28 juli 2009

Tappat fokus...

Är det någon som har sett mitt fokus?

Alltså det kan ju vem som helst begripa att det inte funkar så himla bra att kliva in på jobbet som någon sorts gästspelare i 4 dagar mitt emellan två semesterveckor. Men inte trodde jag att jag skulle vara såhär ofokuserad. Just nu kämpar jag verkligen för att hålla ögonen på det jag bör/ska/måste göra. Men det är väääldigt lätt att trilla iväg och kika in lite här och där på till exempel trevliga bloggar som lockar betydligt mer...
Usch på mig. Jag behöver mer semester!

Under dagen har jag i alla fall konstaterat att:

- jag behöver mer inspiration, måste hitta fler pysselbloggar - tipsa mig gärna!

- jag måste uppdatera min blogg med de nya favoriter jag hittat på sistone!

- jag måste skaffa mig ett fotoredigeringsprogram så att jag äntligen kan skapa den blogglayout som jag vill ha.

ja...å så...ska jag helt klart jobba med något annat än just exakt det här som jag gör just nu - i framtiden alltså.


Igår mitt i natten beställde jag ett par meter vitt tyg med röda prickar från Sydrömmar som är en för mig nyupptäckt webbutik. Jag har verkligen letat som en galning efter denna färg- och mönsterkombination och blev så himla glad när jag hittade det. Hoppas att det kommer snart...

4 kommentarer:

Monkan sa...

JA, om du har hittat några bra nya trevliga bloggar så måste du upplysa om det! :-) En av mina nyaste favoriter är Ladylox.

Ser att du inte har Hannis, drottningen av måleri i din länklista, men du kanske brukar kika in där, eller det är fel sorts pyssel? Och Mari, mycket måleri där också. Rosas syjunta är nerstängd men det finns ju inspiration att hämta bland gamla inlägg, virkning. Pennyshouse, butik med mycket virkinspiration. Pyssel och trams, lite blandat, är "komplement" till en webbutik med virkat. Så, nu har du lite mer att göra på jobbet ;-)

Hemtex ja, eftersom de alltid rear så känns det som att de övervärderar sina varor, de borde vara billigare från början istället. Och Lagerhaus och deras påsar, ska jag betala för att göra reklam för dem? Nähä, jag har med mig en kasse från en konkurrent! :-) Nu brukar jag ofta försöka ha med mig en kasse oavsett var jag ska handla, för det blir så himlans mycket påsar hemma som bara ska slängas annars, men när jag handlar på Lagerhaus brukar jag säga att jag absolut inte tänker göra reklam för dem...

Broderigarner har jag inte koll på men jag kunde ju inte låta bli att leta lite :-) Jag handlar alltid garn hos Ljungqvist Garn, Karlbergsvägen 10, men det är ju virkgarn och jag vet inte om de har broderigarn. Däremot mattvarp, som jag köpte härom dagen till ett projekt :-)

Min första tanke var annars Panduro men de är säkert rätt så dyra. När jag sökte hittade jag en som lät lovande, Sally’s garn, Ringvägen 64, "hos oss kan du även köpa DMC broderigarn och vävar, nålar, saxar och förstoringsglas om du behöver!". En till hittade jag men den ligger en bit från stan, Häggis garn och broderi Sveavägen 38 i Tumba "brett sortiment av garner och broderier med tillbehör, samt diverse presentartiklar".

Trouvadi, Torkel Knutssonsgatan 39 (kan vara den som jag gick förbi förra veckan, som i så fall hade semesterstängt) och Garnverket, Hantverkargatan 14, har i alla fall broderier som sökord på Gula sidorna. Sen fanns Garn & Sybehör / Garn i Stockholm Sofiagatan 3 som också har broderi som sökord, men websidan är nere så kanske de lagt ner? Och sökorden kanske de inte väljer helt själva, de kanske får broderi "på köpet" när de väljer garn. Garnverket måste ju bli ett uppdrag för mig att kolla upp för det ligger ju inte långt från där jag bor, och så lät det intressant med stick-kafé, måste undersökas! Verkar vara tillåtet att virka också som tur är...

Har du hunnit skapa några pysselöar i nya hemmet än då? :-)

Anonym sa...

Nu finns Loppis Skattkammaren, en blogg om loppisar, antikt, inredning och en hel massa annat kul.

Här tipsar jag om loppisar/butiker att besöka, skriver recensioner och visar foton från mina utflykter och fynd.

Tanken är att samla inspirerande och trevliga ställen på en och samma sida.

ag söker alltid nya saker att fota och skriva om!

Vill du att jag besöker Din loppis/butik, har du ett spännande hem, eller har du gjort ett riktigt bra fynd.
Kanske har Du besökt någon bra/dålig loppis.

Kontakta mig så skriver jag om det.
lizen(a)rocketmail.com

http://loppisskattkammaren.blogspot.com/

Jo sa...

Fina tyger!
Vad jobbigt att gå in och jobba endast fyra dagar! Man hinner ju inte komma in i det innan man ska ha semester igen!
Själv är jag ju inne på min tredje vecka och börjar inse att det inte är så himla mkt kvar på semestern. Panik!!
Idag har vi dock semestrat på riktigt, och har varit på auktion och roat oss. Jag ropade in ett finfint fat. Inget billigt fynd, men ett snyggt fynd! :)

Monkan sa...

Spaningsrapport: Broderigarn siktat idag på Tygverket, S:t Paulsgatan 19, och på Panduro. Priset var samma på båda ställena, 14 kr, och 25 kr för några spaciga neonfärger :-)