söndag 24 januari 2010

Pysslig utmärkelse



Titta! Gulliga Fru Ädel har tilldelat mig en award. Jag blev förstås väldigt glad. Det är så roligt när man får veta att någon då och då kikar in här på bloggen!

Det allra roligaste är att jag nu måste skriva 7 väldigt intressanta saker om mig själv, och jag som älskar att skriva listor! Särskilt om mig själv då! ;-)

Med awarden kommer en liten uppgift:

1. Kopiera awarden på din blogg
2. Länka till personen som gav dig awarden
3. Berätta 7 intressanta saker om dig själv
4. Skicka awarden till 7 andra bloggare
5. Länka till deras bloggar
6. Lägg en kommentar i deras blogg, så de får veta om awarden

Här kommer sju väldigt intressanta saker om mig:

1. Jag är himla otålig och tror oftast att "gräset är grönare på andra sidan". Därför har jag oftast minst 5 olika pysselprojekt på gång samtidigt. Och det kan dröja bra länge innan de blir klara eftersom jag alltid hittar något nytt roligt att börja med.

2. Jag älskar att spela sällskapsspel men har blivit en värre förlorare med åren.

3. Om jag hade varit ett djur skulle jag antagligen ha varit en ekorre eftersom jag har en tendens att samla på olika saker. Oftast helt omedvetet. Och oftast inte helt enligt omgivningens önskemål.

4. Jag bor för tillfället i en liten stad i Småland men drömmer om att flytta till ett hus på Bjärehalvön och promenera på stranden varje dag.

5. Efter två års pendlingsförhållande har jag äntligen blivit sambo med min kärlek (som jag importerat från Tyskland:-) ) och sen vi flyttade ihop tycker jag att livet har blivit precis hur bra som helst.

6. Jag har en tendens att ofta vara lite ironisk och beskriver nog gärna mig själv som en person med glimten i ögat.

7. Om jag fick välja hade jag gärna arbetat halvtid och ägnat resten av tiden åt att pyssla och resa. Jag har inga karriärambitioner längre, förutom att ha ett jobb som jag trivs med. Det var väldigt skönt att komma till den insikten.


Det här är några av mina favoritbloggare:

Fröken P är grym på det där med stickor och symaskin och skapar skapar allt från uggletröjor till brudklänningar. Dessutom var hon min första IRL-bloggdejt vilket var himla trevligt!

Fyra rum och kök är en ljus och härlig blogg full av kreativa idéer. Denna tjej är ny bloggbekantskap som verkligen inspirerar!

Fru Silver har en underbart pastellig blogg som gör mig glad.

Matilda är tjejen med det otroligt spännande jobbet barnboksillustratör. Hennes positiva syn på livet genomsyrar hela hennes fina och färgglada blogg - och den smittar av sig!

Pysslajojo skapar saker med stickor och virknål som en nålnovis som jag inte ens trodde var möjliga. Snyggt!

Cel Dara delar min förkärlek för prickar och babushkor. Dessutom pysslar hon fantastiska presenter (som jag glömt att visa upp! :-))

Erleperle är en danska som får mig att vilja stanna hemma och sy och njuta av mina tyger hela dagarna!

4 kommentarer:

Zazzan sa...

Nämen oj, tack så hemskt mycket! :-)
Nu ska jag bara försöka lista ut 7 stycken mer eller mindre intressanta fakta om mig själv. Eller nej, inte nu. För nu sitter jag och kollar på Damernas Detektivbyrå. En av mina nya favoritserier. :-)
Kram

Fruädel sa...

Wasse go söta du! Härligt med din importerade karl, hihi!!!
Ska genast spana in dina favvo bloggar! Kul att läsa din 7 saker! Kram på dig! / Tess

Jo sa...

Tack, vad fint du skriver om mig, jag blir alldeles rörd! :D
Stor kram!

Mette sa...

Tak, tusind tak! Den award er jeg rigtig glad for. kærlig hilsen Mette