tisdag 28 september 2010

Projektet Nya kuddar





Vi är i desperat behov av fler kuddar i vårt hem. Vi har ungefär en miljard innerkuddar som ligger och skräpar överallt i lådor och påsar. De är fula och i vägen. De pockar på min uppmärksamhet: "sy fodral till oss!". De börjar faktiskt göra mig tokig.

Så därför har jag påbörjat projektet: Nya kuddar.
Och här är den första. Prickig som sig bör. Med knappar från loppis och tyg från Sydrömmar.

We are in desperate need of more pillows in our home. We have about a million inner pillows that are laying around in boxes and bags. They are ugly and they are in the way. They tell me to do something "make pillow cases for us!". They are actually starting to drive me mad. Therefor I have started the project: New pillows. And this is the first one. With polkadots as it should be. And second hand buttons and fabric from Sydrömmar.

6 kommentarer:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hi Hi!
Här skriver jag en kommentar till dig, och du ett nytt inlägg.
Då får jag väl skriva en till liten hälsning. :-)

Söt kudde! Vit, rött och prickar. Kan det bli fel? Nix!

Ha en fortsatt fin kväll!

Sanna sa...

Hur underbar kudde som helst! =)

Du har ett litet award att hämta inne hos mig! =)

Kraaaaam
Sanna

Fröken Fräken sa...

Vilken lyx! Ja, alltså att ha massor med innerkuddar som tigger om fodral.. här är det mer gott om kuddfodral och herr Fräken som skriker om mer plats som inte täcks av kuddar... men vad förstår sig herrar på kuddar? Tres chic prickig kudde!

Ja, jag gillar ju inte Myrorna som tar ut väl saftiga priser, och mycket är ändå trasigt eller smutsigt, iaf på vår butik. Så där är jag in en gång om året och konstaterar bara att det inte finns något intressant.. trevligast är Återvinningen här i stan, även om de nu också börjat fatta vad som är populärt och som de försöker sälja till överpris...

Slow-Eva sa...

Fint!
Kul citat på tavlan :)

Malin på pastill.nu sa...

Men åh vilken jättefin kudde! *kär* :-)

Zizzi sa...

Vilken jättefin kudde!