onsdag 1 september 2010

Syjunta tralala

Igår sydde vi vidare, syklubben och jag. Och pratade och åt äppelpaj. Det var häftigt att se tre symaskiner och en massa tyg, inspirationsböcker, mönsterpapper och knappnålar täcka det stora matrumsbordet.

I min iver att sy, nåla och pressa glömde jag bort att ta kort på härligheten. Jag är glömsk när det gäller sånt där, att fota och föreviga. Kanske är det därför jag är så dålig på att blogga regelbundet, för att jag inte har tillräckligt med material. Inga kul foton. Och det är ju inte samma sak att skriva ett inlägg utan foto.



Om man ska släpa med sig skärbräda och linjal till diverse syjuntor måste man ju ha en praktisk väska att bära sakerna i. Dessutom fick jag användning av ett IKEA-tyg som har legat och väntat länge på att få komma till användning. Äntligen en liten lucka i tygskåpet som annars är...fullt!

2 kommentarer:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fiffigt! Och snygg blev den ju också. Verkligen bra att kunna ha allt samlat...sådana ting har en förmåga att flyta runt lite varstans, iaf här hos mig. :-)

Hoppas du har en fin onsdag!

Slow-Eva sa...

Vad fin den blev! Och så roligt med syklubben!