onsdag 17 december 2008

Att skriva som en bondmora

Idag har jag varit på ett väldigt intressant studiebesök med jobbet. Det gav massor med intryck och tankar och de i sin tur fick mig att börja fundera över mitt val av liv och yrke. Jag tror att jag kommer bli tvungen att fundera lite mer över det under julen. Inte så lätta frågor alla gånger. Gör jag det jag vill? Bor jag där jag vill? Lever jag som jag vill? Är jag den jag vill vara? Vart ska jag ta vägen om ett år?

Det ska bli väldigt skönt med jullov. Visst låter det lite mysigt med jullov? Eller hur? =) Mycket bättre än julledighet. Det låter mer som när man var liten. Och det gillar jag.

Ikväll var det romantiskt så det sprutade ur öronen! Och ögonen, av alla tårar som alla bönder och kära bondfruar grät av lycka. Jag pratar såklart om programmet Bonde söker fru. Detta gulliga lilla program som är det enda jag verkligen följt i år och det enda tv-program som får mig att längta!


I julklapp förra året fick jag en väldigt cool sak som min kreativa och smarta syster designat. Ett "bonde söker fru"-brevpappersset. Tja, vad ger man till en syrra som dels samlar på brevpapper och dels är helt frälst av "Bonde söker fru"? Detta var ju den givna presenten!



Kolla in fler av hennes alster här. Särskilt retsticke-tändstickorna diggar jag starkt! =)

5 kommentarer:

Pysselprinsessan sa...

Hello! Long time no see! Hoppas du haft det bra! :)

Oj, jag känner igen mig i frågorna! Nu när jag snart tar examen: Har jag valt rätt? Får jag nåt jobb? Får jag nåt jobb i UMEÅ? Ska jag flytta annars? Osv osv... :)

Kramar

PS. Jag hann hamstra prickigt papper från Lagerhaus innan jag for. Så nu gör det inget om det är slut i Umeå! ;D

Malin sa...

OOooh, de frågorna vill jag inte ens tänka på för jag vet att jag borde göra nåt annat.
Jag borde ta tag i det. Jag kan så mkt och vill så mkt men jag kommer liksom inte till skott.
Ju mer man tänker desto fler frågor bli det.
Nästa år ska jag fundera på vad jag vill med mitt liv och var jag står..inte nu...inte innan jul, jag hinner inte det=)

Jo sa...

Känner igen det där... Hade jag valt om idag, hade jag inte blivit civ-ing, så mkt kan jag säga. Men det är aldrig försent att sadla om! :) Huvudsaken är att man gör det som gör en glad! :)

Ha det gott!

Monkan sa...

Oj, djupa frågor, men det är bra så man inte ångrar senare nåt man gjort/inte gjort. Själv är jag dålig på såna funderingar, jag bara "flyter med".

Vilken duktig syster du har. Samma med mig, syrran fick alla de konstnärliga generna :-)

Jullov, ja det har jag också :-) Ledig till 7 januari, eller eventuellt så jobbar jag 29-30 december, om jag vill, jag bestämmer mig väl under julen. Jag gissar att du överger Stockholm under julen?

Jag tror inte det blir så mycket mer bloggande för mig innan jul så jag önskar redan nu en riktigt God Jul!

Malin sa...

Woooho, nu har skon anlänt!!!!
Tack söta rara goa du!
Den ska jag inte bara baka pepparkakor med inte. Skor har man ju året om=)

God jul och gott nytt år!!!

Kram