fredag 26 december 2008

God fortsättning!



Jag hoppas att alla har haft en riktigt skön och mysig jul!

Min jul blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag önskar att jag kunde säga att den blev bättre men tyvärr kan jag inte det. Det är bara att inse att jag att jag valde fel sätt och fel ställe att fira jul på i år. En extremt viktig person saknades och en viktig person gjorde livet ganska surt. Tack och lov fanns här en annan viktig person som gjorde att dessa juldagar ändå blev ganska bra. Det är skönt att kunna prata av sig när man behöver det. Och jag inser självklart att det finns många som har det mycket värre. Fast visst är jag lite ledsen, jag som är en sån julgalning och verkligen älskar allt som har med julen att göra. Pyntet, pysslet, maten, umgänget och alla mysiga traditioner. Julen är ju något av det bästa och mysigaste som finns.
Nästa jul kommer firas annorlunda. Kanske blir det hemma hos mig då.
Eller som A sa häromdagen: "Kanske i vårt hus". Ja, drömma kan man ju faktiskt alltid göra. =)
Då kommer det i alla fall bli en jul som jag vill ha den, och den kommer att bli mysig.
Idag köpte jag en julgris på rea. Egentligen vill jag bara åt själva mönstret. För en sån här julgris vill jag ju sy själv, jag har redan valt ut en massa snygga tyger att använda! Så nu ska lilla grisen sprättas, pressas och bara vara en duktig gris-mall. Nästa års julklapp blir nog en hemmasydd julegris!

Ja, och så vill jag bara säga en sak till. Tack för att ni alla är så himla gulliga och tar er tid att skriva till mig. Jag blir så himla varm i hjärtat av att läsa det ni skrivit. Jag kommer snart ha ett litet mer ordnat liv och lite mer möjligheter att blogga. Det ska blir väldigt skönt.
Stor julkram till alla underbara glädjespridande bloggare!!!

5 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Fy vad trist att du fick en så misslyckad jul. :-(
Min var inte heller helt lysande, åtminstone inte lille julafton. Men på själva julafton var vi hos min mamma och det var i alla fall bättre.
Men helst av allt vill jag bara att vi ska vara hemma själva på julen, jag och Sammi. Men tyvärr är det ju inte så enkelt alla gånger. :-/
Kram på dig

Jo sa...

Vad tråkigt att din jul inte blev som du ville.. :( Det är svårt med jul, det är alltid så många viljor som man ska jämka mellan. Det bästa man kan göra är nog att lyssna allra mest på sin EGEN vilja och faktiskt prioritera lite somman vill, det är alldeles för många som egentligen bara gör som alla andra vill/förväntar sig på jul. Hoppas, hoppas att den återstående delen av julen/ mellandagarna blir bättre för dig!
Varför inte sy dig en julgris redan i år? Det är ju rätt många juldagar kvar! :)

Stor kram och god fortsättning till dig!

Helen sa...

Vad tråkigt att julen inte blev som det var tänkt! Hoppas att resten av helgen blir bättre!
Vilken söt gris!

Fröken Fräken sa...

Ja.. det är ju lite sådär att julen trots allt är en helg fylld av förväntningar, förhoppningar, dåliga samveten och ett och annat "måste" man inte är så förtjust i. Det är inte alltid helt lätt att få til det så där som man drömmer om. Många man vill göra nöjda, och alla som inte kan vara med, och andra som tyvärr är med. Men då är det bara att stryka ett streck över den här julen och se fram emot nästa. Ja, eller kanske först och främst sikta in sig på VÅR! (eller som herr Fräken så positivt uttryckte sig; "Ja, det är väl bara fyra månader vinter kvar nu!")

Ja, man försöker ju hålla pysselställningen! Men det är nedrans svårt när choklad, must, thé, ostbågar och lite riktig mat drar ner en i soff- och tvfördärvet ;-) Men nu håller jag på och fixar om lite i sovrummet iaf, och julsakerna där åker bort.Kudde nr 1 och 2 är tillverkad och nu blir det ny fuskrullis. Är inspirerad av ett hem jag såg i senaste Hemljuva hem, som jag aaaaldrig annars brukar kolla i! Jädrarns alltså.

Jag hade med herr Fräken på mellandagsrean. Inte heller helt idealiskt sällskap! Redan på första affären började han frusta och pusta. Otroligt att man då kunde lägga beslag på en duk som man ska klippa sönder till annat bruk. Jag tror att jag får ta en bättre sväng till veckan. För då är jag ju också ledig, tra lalalala!

Malin sa...

Nej, vad tråkigt att julen inte blev som du önskat. Förstår dig precis. Har lyckats gå igenom en och annan jul som mer varit ett kaos än en trevlig tillställning.

Jag har lärt mig nu. Jag har blivit kvar i Gbg istället.

Julgrisen har jag också snurrat på här hemma och funderat på hur svår den kan vara att sy.
jag är ju inte såå bra som jag vill, den kändes lite överkurs för mig.=)
Men smart idé att sprätta upp den och se hur mönstret är. Ser den framför mig i massa olika tyger. Prickigt och randigt, det hade varit nåt det.