torsdag 26 maj 2011

"Känner du behov av något slags stimulans?"



Charmen med ett loppisbesök är ju att man aldrig i förväg vet vad man kommer att ha med sig i påsen när man går därifrån. Man kan verkligen göra de mest oväntade fynd.

Jag trodde till exempel aldrig att jag skulle hitta en bok som kunde lära mig allt om vikten av att välja rätt stimulerande dryck. Bäst av allt var tipset till de av oss som vill kyla sina drycker men inte har kylskåp eller isskåp:
"De kan vid speciella tillfällen beställa hem en iskub och hugga den i småbitar till glasen"

Om ni hinner och orkar, läs texten på baksidan av boken. Den är så snusförnuftigt helylle-präktig och samtidigt så märkligt förvirrande att jag blir alldeles fnissig! :-)



2 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

haha, underbart märklig :)

Slow-Eva sa...

Hohohihi vilken rolig bok. Ja, det är ju rätt ofta som det blir strentian och jag bara tar ett glas vatten när jag behöver piggas upp. Du som har den här bra boken kanske kan ge mig något förslag på en dryck? :)