onsdag 2 november 2011

Jag är så kär!


Min nya passion slog ner som en blixt i söndags eftermiddag.
Plötsligt visste jag precis vad jag skulle pyssla med härnäst.

Nu kan jag bara inte sluta. Inspirationen svämmar över!

Det började med den här...
En skrivbok av loppisfyndade tyger, fastsydda stämplade detaljer, påstrukna illustrationer, broderier... Skrivpappret har jag sytt fast i mitten av boken.


När den var klar var jag så inspirerad att jag direkt gjorde den här:
Framsidan
 och baksidan
  
och på insidan av pärmen måste man ju också ha snygga detaljer!

Åh vad det här pysslet gör mig glad!
Det blev precis som jag hade tänkt mig, fast lite bättre.
Dessutom kombinerar jag två av mina passioner - fina skrivböcker och härliga tyger.

Alldeles strax är jag färdig med nummer tre...:-)

5 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

Visst är det underbart att få sånt där flow? Och skrivböckerna blev jättefina! Bara att surfa vidare på den vågen :)

Petra / Popetotrora sa...

Wow! Dom där va ju helt fantastiskt fina! Vilken klockren idé! Jag blir (såklart) genast sugen på att göra egna! Vet bara inte riktigt vad jag ska skriva i dom... :-)
Kan du inte lägga ut en beskrivning på hur du gjort dom?!?

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Å så fint! Förstår att det pysslet gör dig glad, för de är verkligen helt underbara.

Hoppas du har en fin torsdag!

Made by Ina sa...

MEN GUD SÅ FINA!!!
Man blir ju genast sugen att testa själv
En beskriving som Petra skriver, vore underbart ;)

Kramar Marina

E.R.R.Y sa...

Men ååhh, nu försvann min kommentar igen! Ville bara säga hur mycket jag älskar dina skrivböcker. De är ju underbara! Perfekta tyger har du valt också, mina favoritfärger:)

PS: Du nämnde nåt om bloggträff för ett tag sen och det tycker jag vore jättekul! Vi får fundera lite på hur vi kan få ihop nåt. :)

Hoppas allt är bra! Kram