torsdag 1 oktober 2009

Burkolist

Ikväll blev det promenad med stavarna istället för pyssel. Har fått tillbaks min stela rygg. En typisk datorskada, åsamkad av allt för långa stillasittande stunder vid ett tangentbord. De första veckorna här i Småland försvann värken helt. Poff, bara borta. Och det var så skönt!

Men nu kom den tillbaks. Och då är det bara att ta sig i kragen och börja rehab-gå med stavarna igen.

Jag är evigt tacksam till sjukgymnasten/ergonomen Eva som ordinerade stavgång första gången för min trötta rygg. För det är det enda som funkar. "Bästa sätter att få igång blodcirkulationen just där" sa Eva. Och hon hade så rätt. Sen att man känner sig lite spretig och störig, det får man ju ta. :-)



Så ikväll blir det inget sytt. Men jag bjuder på en bild på burkarna som jag råkade snubbla över när jag besökte Coop i Jönköping. Och den turkos matlådan från ILVA som jag blev kär i när vi var där. Behöver jag fler burkar? Njae, kanske lite tveksamt. Men behövde jag just de här burkarna? Självklart, fullkomligt tveklöst!!!

3 kommentarer:

Jo sa...

Jaja, man behöver väl ALLTID burkar? Jag köpte tre st idag på IKEA. Och det nya fina tyget som började säljas idag. Jag vet inte vad jag ska ha det till, men det behöver man väl inte veta för att köpa det?

Vad tråkigt att du har ont i din rygg! Men det är ju bra att du inte behöver sitta på ett kontor och belasta ryggen ytterligare under dagarna, utan kan gå ut och stavgå!
DH tappade jag för länge sen, Greys hänger jag med i dock. Igår var det ju alldeles för jobbigt avsnitt! :(

Zizzi sa...

Underbara burkar! Tråkigt med din smärta i ryggen, men bra att du hittat nåt som hjälper.

Cel'Dara sa...

Jättefina burkar, särskilt den sista såklart! :-)
Hoppas din rygg känns bättre snart och ha en skön helg!
Kram