tisdag 6 oktober 2009

Hembakt



Den ofrivilliga husfrun har dagen till ära tvättat 8 (?!!) tvättmaskiner och bakat både mjuka tunnbröd och havrelimpa. Bröden är två favoriter som jag ofta gjorde när jag var yngre och fortfarande bodde "hemma-hemma" (är det förresten någon mer som säger så om sitt föräldrahem?). Nu var det väldigt länge sen jag bakade dem men till min glädje var de var lika goda nu som då.

Åtta tvättmaskiner på en dag har faktiskt sin förklaring. När jag upptäckte att man kan köra "handtvätt" på maskinen passade jag på att ta alla de där uddagrejerna som hamnat längst ner i tvättkorgen. Aldrig mer en handtvättad bh, hurra!!!

Imorgon ska jag nog sy gardiner av de nytvättade tygerna! Fast först måste jag ju stryka. Hemmafru, var det?

3 kommentarer:

Ida sa...

Tusen tack för lyckönskningen! Och alltid kul att kika in här och få inspiration, ska skynda mig till coop och försöka få tag i de söta burkarna! Kram Ida

Fröken Fräken sa...

Idag har det ju regnat. Ja, "regnat" är ett för milt ord för att beskriva det hela. Vatten forsade ner från alla håll. Och alltid när det är sådant väder blir jag himla sugen på att baka matbröd. Jag gör det aldrig iofs... kanske jag hellre vill bli bjuden på nybakt, hembakt bröd? För det finns nog nästan inget godare.

Och kuddar också! Ja jäsikens nu har Pysselpralinen kommit in i et pysselstim! Jag gillar också rött som en accent. men jag lyckas aldrig få till det utan att det blir juligt. Men dina kuddar var bara härliga!!

Unknown sa...

Så gott!
Och det där med "hemma-hemma" var ju riktigt finurligt! Jag vet nämligen aldrig vad jag ska säga! Hemma. Det är ju på två ställen liksom! Mamma och pappa-hemma, och hemma hos mig och Mattias i lägenheten-hemma.
:-)

sv: Tack!

www.matildasalmen.com